Tips på rolig hoj?

HelenaSthlm

Pinglan
Gick med
15 Aug 2004
Hoj
Ducati 749 Biposto
Hej! Jag vill byta hoj, men har inte hittat hojen med stort H än... Den ska vara rolig, inte nödvändigtvis bekväm... (samma som trist?):trött, kännas smidig och vass. Hästkrafterna är inte det viktigaste, utan jag vill att den ska vara lite lekfull, passa både gata och bana.
Idag har jag en SV650S.. tja, en v-twin, det gillar jag, men sen är den inte så rolig längre. Lite mer "Yeiihaa" vill jag ha.

Ett tips någon?

*/H

TL/SV 1000 beroende på budget. Honda Firestorm. Mer deg? Ducce/aprillia

Själv toknöjd TL1000S ägare:tummenupp

Ja... det beror ju på hoj såklart... säg max 60:000:- och så vill jag inte betala mer än 10:000/år i försäkring. Tänk nu på att jag är tjej, över 40 och kör SMC:s fortbilningar, så min premie är ofta lägre än snittet!!! :)
Men ge mig tips ändå, oavsett pris. Jag kan ju ändra mig om jag hittar "min" hoj, vettja!! */H

Varför? Vad har den för karaktär? En rad 4:a va?

Last edited:
Ja... det beror ju på hoj såklart... säg max 60:000:- och så vill jag inte betala mer än 10:000/år i försäkring. Tänk nu på att jag är tjej, över 40 och kör SMC:s fortbilningar, så min premie är ofta lägre än snittet!!! :)
Men ge mig tips ändå, oavsett pris. Jag kan ju ändra mig om jag hittar "min" hoj, vettja!! */H

Rad fyra med 100hp, varvilligmaskin, rödstop vid 14.000, bygger på samma botten som gixxern. Sjukt lättkörd i stad, skitrolig på krokig väg. Relativt billig i inköp med tanke på att man får en relativt ny och lite medkörd = man kan köra lugnt utan att vara rädd att nåt går sönder.
OCH så är den ju snygg!;) :tummenupp
den t.ex. blocket

GSR600 har en radfyra som skuttar iväg rätt bra vid 10000rpm. Kul ett tag. Men jag tröttnade på min efter ett år. Troligen samma problem som du nu upplever med din SV650S.

Hmm.... du verkar sätta värde på karaktären... vad säg om en Triumph Daytona (3-cyl). Relativt ovanlig i förhållande till alla jappsar.

Finns både som 955cc http://www.blocket.se/uppsala/Triumph_Daytona_955i__Centennial__22340736.htm?ca=23_3&w=3

och 650cc http://www.blocket.se/ostergotland/Triumph_daytona_650_22562492.htm?ca=23_3&w=3

Tycker givetvis du ska kolla på Aprilia RSV Mille, alt. Tuono om du vill ha en vettigare körställning för stadsåka. Körde själv TL1000S innan jag köpte nuvarande hoj och är vansinnigt nöjd, har haft den i fem säsonger nu. Har man en gång börjat köra twin är det svårt att gå tillbaka till rad4. (Min åsikt bara.)
Har du sedan svårt att välja, kan du ju alltid köpa min hoj och få både Fighter och Racehoj för samma pengar. (Har alltså alla originalpryttlar kvar.)

Lycka till i hojdjungeln.

GSR600 har en radfyra som skuttar iväg rätt bra vid 10000rpm. Kul ett tag. Men jag tröttnade på min efter ett år. Troligen samma problem som du nu upplever med din SV650S.

Tror du inte att det är en tillräcklig uppgradering?

Men det du säger stämmer nog, man vill ha nåt mera.:) Men det betyder inte att gsr inte räcker till.
E på min andra säsong nu, och sitter i valet och kvalet ifall jag skall införskaffa riktig sporthoj till nästa säsong.

För det kan du ju få det mesta! Det är bara att gå ner i årsmodell. Gixxer 750 -03 kostar mig 8000:-/år.

Själv funderar jag på en bmw F 800s -07 pris ca: 60' försäkring för mig 2669:- / år. Sänkbar sadel, abs, värmehandtag v-twin med 86 hästar. Är 32 och bor i kungsängen utanför sthlm. Men Daytona 675 som nämts tidigare låter som ett bra förslag dock ej kört.

//Dafe

KTM Superduke alla dagar i veckan:)

Ja en GSR600 är som DerClown säger

Rad fyra med 100hp, varvilligmaskin, rödstop vid 14.000, bygger på samma botten som gixxern. Sjukt lättkörd i stad, skitrolig på krokig väg. Relativt billig i inköp med tanke på att man får en relativt ny och lite medkörd = man kan köra lugnt utan att vara rädd att nåt går sönder.
OCH så är den ju snygg!;) :tummenupp
den t.ex. blocket

Just den Mc annonsen var jag o kollade på tidigare iår. Den har igen servicebok och har varit uthyrnings-MC.
Så den är nog inte "snällt" körd.

Jag är väldigt nöjd med prestandan på min, Tycker det kunde varit lite bättre tryck i låga varv. Sen så låter den som en symaskin. Så avgasrör ska man byta snarast. har inte gjort det på min ännu.

Lycka till.:banana

Den här hojen tycker jag är "rolig", och inte ser den ut att vara bekväm heller! :tummenupp

Bifogat

• funny.gif
    funny.gif
    80.4 KB · Visningar: 65
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT