Tips på MC besiktning söder om Söder

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Ska besiktiga min ena hoj och kollade på besiktningsställen söder om huvudstan. Dyrt och svårt att hitta
Någon som har tips ang detta. Något billigt lär ju inte finnas

Inte söder om söder men söder om Arlanda :) Carspect Arlanda stad - sjukt bra besiktningsman där! Rekommenderas starkt!
Även en av de billigare att besikta hos.

Besiktigade i Sätra sist, funkade fint

Rissne är ett av de bättre besiktningsställena.

Är bara lite nyfiken på vad som är långt?

Jag har 7 mil enkel väg men då ska man ha tur att få tid, är skönt att man nu kan besikta i Kalix så det blir 9 mil enkel väg vilket ju är nära mot tidigare då jag hade dryga 12 mil enkel väg för att besikta.

Är bara lite nyfiken på vad som är långt?

Jag har 7 mil enkel väg men då ska man ha tur att få tid, är skönt att man nu kan besikta i Kalix så det blir 9 mil enkel väg vilket ju är nära mot tidigare då jag hade dryga 12 mil enkel väg för att besikta.
Jag har 3 stationer inom 5km. Hehe.

Opus Sätra är en bra station.

Hjälper gärna till med småsaker såsom inställning av ljus så man slipper en anmärkning.

Iaf den gubben som besiktigade min 1/5.

Opus Sätra är en bra station.

Hjälper gärna till med småsaker såsom inställning av ljus så man slipper en anmärkning.

Iaf den gubben som besiktigade min 1/5.
Fick också en trevlig besiktningskille där förra året när jag slutbesiktigade min gamla honda xl där. Verkade intresserad av veteranhojar.
Billigt vet jag inte, men är ju i alla fall rimlig timpenning för att få saker kollade, jämfört med märkesverkstäder.

Fick också en trevlig besiktningskille där förra året när jag slutbesiktigade min gamla honda xl där. Verkade intresserad av veteranhojar.
Billigt vet jag inte, men är ju i alla fall rimlig timpenning för att få saker kollade, jämfört med märkesverkstäder.
Hade inte heller nåt emot LED-konvertering så länge ljusbilden är ok. 🙂

Inte heller tyckte han att vinkeln på skylten var något att anmärka på. (Sitter på den magra och ganska flacka ursäkten till stänkskärm på 690n) Den hade ju reflex och skyltbelysning så det såg ju bra ut.

Jag kör bara med Bilprovningen.
Jag la in mitt regnr och sökte på Högdalen resp Västerhaninge och fick några resultat på köpet.
Om Bilprovningen är bra? Man vill att hojen ska gå igenom utan ombesiktning. Är det fel på mina hojar så vet jag förmodligen det redan. Jo jag har försökt med skev bromskiva. Det blev ”dåliga framhjulslager” och en tvåa. Är andra kedjor generellt bättre? Det fanns väl en tråd om det. Å att tyskarna köpt Bilprovningen.
Beror väl annars på station och personalen som jobbar just den dagen. I Lännersta delvis samma personal, i Rissne alltid ny vad jag sett.

Jag har reggat mig på Bilprovningen och har fått rabatt på deras höga priser.

IMG_1741.jpeg

IMG_1740.jpeg

För övrigt har jag bara sett två som fått upp min TDM på centralstödet. En kort meck (ja kille) i Frankrike och en tjej på Bilprovningen i Rissne. Hennes manliga kollegor gick bet. Jag går bet och gubbarna i Lännersta gick bet.
Min z750-4 har endast centralstöd och den får jag upp när jag sitter på hojen. Typ lika snabbt och lätt som ett sidostöd.
Enter TDM…

Inget argument för en besiktningsstation men som ot funkar det väl?

Opus Sätra är bra.
Har besiktat mina hojar, bilar och släp där.

Sakliga och hjälpsamma.

Jag besiktigade sist på Opus i Halmstad.
Varför?
Därför att dom snabbastt hade en ledig tid och jag gillar att köra hoj.

Opus i Södertälje/Bårsta har jag besiktat min hoj för ett par år sedan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT