Tips på kabelhölje?

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
00, Sv 650 S
Hej på er, Håller på med elen på hojjen men har problem med att få det snyggt eftersom jag har en "rörram" så syns ormboet mellan ramen, funderar nu om någon har några bra tips på hur man kan "gömma" dessa kontakter och dyligt. Jag tänkte på tjock slang som man toppar in allt i men det jag hittar är kylslangar men de är ju sjukt tjocka själva slangen.
Känns inte riktigt bra med sådan tjock, men det är det enda jag kommit på. Vill inte klippa bort kontakterna heller och löda ihop sladdarna, eftersom jag vill kunna återställa allt. har inte plats framme vid styrhuvudet heller...

Någon som har lite tips? :va

Kolla på var du kan få tag i för Krympslag

Kolla om du kan hitta en Krympslang med stor diameter som du kan få in allt i. Dock krävs det ju att du kopplar ur allt först och trär igenom....
Vet inte om jag förstått din fråga rätt....

Jo då fast tror inte det finns så stora krympslangar.. kontakterna är ju säkert 2,5*2,5 cm stora, finns väll bara 20mm krympslangar Biltema har bara 10mm, funkar inte alls det..

Krympslang finns i stora dimentioner men krymper ju i % som alla andra.

Svarta kabelstrumpor som någon sa är nog bäst.

Det finns även tunn svart "plastslang" i olika dimensioner av samma typ som brukar finnas runt originalkablaget. Har hittat det på vissa välsorterade biltillbehörsaffärer, bl.a. http://www.laitis.se

"Dylikt", inte "dyligt" :mattias

Sök på kabelstrumpa på www.elfa.se

Funkar kanonbra + att de är snygga

Jäklar vad bra! där har vi ju nått. Super tack! :tummenupp

Det finns även tunn svart "plastslang" i olika dimensioner av samma typ som brukar finnas runt originalkablaget. Har hittat det på vissa välsorterade biltillbehörsaffärer, bl.a. http://www.laitis.se

Hmm hittar inte riktigt men autoexperten kanske har, såg deras namn på den sidan också.

Last edited:
Kabelstrumpan e riktigt bra och snygg. Sen ere bara att avsluta den med en bit krympslang.
Jag brukar alltid smälta ändarna på "strumpan" för att undvika att den fransar sig.

Kabelstrumpan e riktigt bra och snygg. Sen ere bara att avsluta den med en bit krympslang.
Jag brukar alltid smälta ändarna på "strumpan" för att undvika att den fransar sig.

Problemet här är ju att kontakterna sitter kvar men vulktape är ju ett alternativ som avslutning.

problemet med grov krympslang är att den blir helt styv när den krymper för materialet blir mycket tjockare, i stort sett oböjbart.

Kabelstrumpa från elfa är ju bra men jäkla vad de fläskar på med frakt osv. men jaja det får man väll kosta på ialf. :)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025