Tips på jobbskor.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Tja jag behöver hjälp med att hitta sköna och luftiga jobbskor.

Är det någon som vet var man hittar detta jag har kollat på "jobbets" inköps företag men dom har bara kassa skor som man svettas som en gris och får ont i fötterna efter ett tag. :gnissla

Vad jobbar du med? Sitter du på kontor är stålhättapjuck lika meningslösa som sandaler är på en byggarbetsplats....

Sievi?

Skyddsprodukter och swedol har ett gäng skor jööö...

Jobbar du på varvet eller kör du glassbil, Hennys frukt & grönt, utrikeskorre eller medeldistanslöpare. Skor kanske e lite olika...

Vad jobbar du med? Sitter du på kontor är stålhättapjuck lika meningslösa som sandaler är på en byggarbetsplats....

Nej nej jag är ute på golvet med truckar mm så stålhätta är ett krav. :tummenupp

Jobbar du på varvet eller kör du glassbil, Hennys frukt & grönt, utrikeskorre eller medeldistanslöpare. Skor kanske e lite olika...

Jag står på ett betong golv hela dagarna. När jag inte sitter i trucken då. :tuttar

Sievi?

Skyddsprodukter och swedol har ett gäng skor jööö...

Sievi har jag nu har du tips på en viss sko från dom som är bra?

Last edited:
Leta upp en dubbeldämpad sko,dvs dämpning i både hälen och steget,prova även att böja dom,på riktiga skor så sitter det en extra förstärkning ingjuten i sulan (gelänk) så att skorna böjer sig på rätt ställe dvs under trampdynan bakom tårna.

Sula är en bra väg att gå för att få bekvämare skor,har du problem med svett så gissar jag på att du kör med vanliga sportstrumpor,prova med ett par funktionsstrumpor så blir det skillnad.

Problemet med svett är att man svettas under fötterna dvs det spelar nästan ingen roll hur luftiga skor du har,du kommer alltid svettas under fötterna ändå.

mm värt att kolla upp.. :)

Leta upp en dubbeldämpad sko,dvs dämpning i både hälen och steget,prova även att böja dom,på riktiga skor så sitter det en extra förstärkning ingjuten i sulan (gelänk) så att skorna böjer sig på rätt ställe dvs under trampdynan bakom tårna.

Sula är en bra väg att gå för att få bekvämare skor,har du problem med svett så gissar jag på att du kör med vanliga sportstrumpor,prova med ett par funktionsstrumpor så blir det skillnad.

Problemet med svett är att man svettas under fötterna dvs det spelar nästan ingen roll hur luftiga skor du har,du kommer alltid svettas under fötterna ändå.

Har ni några bra skor på ditt jobb man kan komma och kolla på? Eller har ni bara verktyg?

Last edited:
mm värt att kolla upp.. :)

Har ni några bra skor på ditt jobb man kan komma och kolla på? Eller har ni bara verktyg?

Vi har en hel avdelning med skor och sulor.

Gå in i Frölundabutiken och snacka med Camilla så hjälper hon dig med både skor och sulor,hon har så man kan mäta trycket under fötterna för val av sulor osv.

Vi har en hel avdelning med skor och sulor.

Gå in i Frölundabutiken och snacka med Camilla så hjälper hon dig med både skor och sulor,hon har så man kan mäta trycket under fötterna för val av sulor osv.

Nice..... Du kanske jag tittar in nu i veckan... :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...