Tips på hur man kan bygga eller var man kan köpa slangbella?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har en massa kajor som tror att det är fri övernatting i träden utanför sovrumsfönstret. Ska inte skjuta direkt på kajorna utan in bland löven där dom sitter. Har kastat div saker tidigare och bara det rasslar till lite i löven drar dom.

Slangbella modell kraftig med handtag och stöd mot armen är det jag behöver. Vad ska man ha för ammo?

Skippa moralsnacket. Det är inga söta små kattungar utan kajdjävlar som låter illa.

klassikern...zink(hård kabel som går o vika) som man sa när man var liten :) eller så tar du in småsten varje dag :D

bygg själv. stöd för handled o öglar för gummit men vad du ska välja för gummi får du fråga nån annan. säkert finns de
många varianter ...lycka till :tummenupp

ozeo skrev:
klassikern...zink(hård kabel som går o vika) som man sa när man var liten :) eller så tar du in småsten varje dag :D

bygg själv. stöd för handled o öglar för gummit men vad du ska välja för gummi får du fråga nån annan. säkert finns de
många varianter ...lycka till :tummenupp

Har en som e köpt i thailand..helt sjuk, man sätter enkronor i väggen

Uhm... slangbellor får inte säljas till privatpersoner enligt riktlinjer från KO, står det på funstuff.se:s hemsida...

[Akryl]*Amid skrev:
Uhm... slangbellor får inte säljas till privatpersoner enligt riktlinjer från KO, står det på funstuff.se:s hemsida...

Där ser man, här i malmö säljs slangbellor i princip varje kvartersbutik :3freak

WestW skrev:
Har en massa kajor som tror att det är fri övernatting i träden utanför sovrumsfönstret. Ska inte skjuta direkt på kajorna utan in bland löven där dom sitter. Har kastat div saker tidigare och bara det rasslar till lite i löven drar dom.

Slangbella modell kraftig med handtag och stöd mot armen är det jag behöver. Vad ska man ha för ammo?

Skippa moralsnacket. Det är inga söta små kattungar utan kajdjävlar som låter illa.

www.tradera.com har det funnits
köp stenkulor sådana som man använde och spelade kulor med när man var mindre..

kromade järnkulor typ lagerkulor hade jag till min. Grym slangbella som jag råkade skjuta sönder bildröret på tv:n med efter en rikoschett.

Siliconslang satt det på den om jag minns rätt.

WestW skrev:
Hittade på Ebay nu.

Problem solved.

Tackar

Annars kan man göra en variant med en toarulle.
Man spänner på en avklippt ballong på rullen, och drar fast med silvertejp. Sen är det fritt fram att skjuta leca-kulor.

Slnagbella må vara förbjudet, men en betesbella för fiske :) bör gå att köpa
i dom flesta välsorterade fiske affärer :)

John skrev:
Man spänner på en avklippt ballong på rullen, och drar fast med silvertejp. Sen är det fritt fram att skjuta leca-kulor.
Diskhandskar fungerar nästan bättre, dvs. man klipper av fingrarna och spänner på :) Sedan köper man ett paket gula ärtor för runt ~10:-, så håller prylarna längre än om du ska skjuta småsten. (en som lekt mycket krig i yngre dar ;))

Last edited:
Röstar helt klart på potatisbössan, såg en film från Usa (självklart) där dom sköt hål i datorburk med en sådan :tummenupp

Slappa skrev:
Röstar helt klart på potatisbössan, såg en film från Usa (självklart) där dom sköt hål i datorburk med en sådan :tummenupp

dom går som faen men det är lätt att man spränger upp potatishuset :3freak

ozeo skrev:
dom går som faen men det är lätt att man spränger upp potatishuset :3freak
Jag sköt en thunderking mot mitt träd en morgon kl 04 i våras ... de e inga fåglar som sitter i det trädet längre :) *tips*

Gör som jag, slöjda ihop en trebuchet. Kan kasta allt möjligt skitlångt!
Dock inte så effektiv mot kajor om man inte kastar nå't explosivt...

/Geek

Bifogat

• trebuchet.jpg
    trebuchet.jpg
    112.5 KB · Visningar: 475
John skrev:

Funkar även mot lärarinnor när man går i tredje klass :hihi

Riktig bella är snart inhandlad

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP