Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Modifier skrev:2375075På en Cbr 600 f -1994...vart kan man inhandla delar och vad ska
jag leta efter ?
Alla tips/ideer intressant
/jimmy
Modifier skrev:2375075På en Cbr 600 f -1994...vart kan man inhandla delar och vad ska
jag leta efter ?
Alla tips/ideer intressant
/jimmy
andersbrink skrev:2375249Inhandla delar? Vilka delar? Säg ett max-tak på prislappen som prylarna får kosta.
RebelZero skrev:2375085Coolt, redan tröttnat?
Jag också intresserad.
Reb0
Det blir nog ett par tusen, men det går att komma undan ganska billigt om man gör allt själv. Lämplig turbo ~1500-3000:-, pump=1400, regulator=600, intercooler=svårt att hitta lämplig storlek, men det går att kapa ner och svetsa om. Du behöver kanske inte ic vid låga tryck eller om du kör med E85. Kompsänkning behövs om du inte kör med E85 (jag kan inte E85, men det finns folk här som kan). Är det lös cylinderrad så man kan montera spacer eller allt sitter ihop? Du kan ju tillverka en spacer själv om det inte går att köpa färdig. Min spacer kostade 440 :- hos Mc-Xpress, men de har nog inte till din hoj. Täta förgasarna gör du själv om du har vacuumfuggar. Jag vet iofs inte hur man gör på just dina förgasare, men det finns det säkert andra som vet. Sätt dig in i hur förgasarna fungerar och vad allt är till för så blir det lättare. Rörbitar, material till plenum, slangar mm mm blir nog runt 2000:- till.Modifier skrev:2375261Jag har ingen koll på vad det är som behövs ,men säg så här -jag har inte en enda del just nu..![]()
ex : Turbokitt till en volvo b21 går loss på ca 6-7000:-
sen så är det ju beggade delar jag letar så inte mer än ett par tusen vill jag lägga eftersom jag inte vet om jag får ihop det![]()
/jimmy
Jocks skrev:2376945Sorry för OT men har lite frågor som ja vill få svar på:
Jag har läst massa sidor och tittat här i Turbo delen en hel del, men hur mycke jag än läser så fattar fortfarande inte det mest grundläggande saker som tex. hur väljer man storlek på turbon, finns det någon lista på alla delar man behöver,hur dom ska sitta/vara inställda?
![]()
Jocks skrev:fattar fortfarande inte det mest grundläggande saker som tex. hur väljer man storlek på turbon
andersbrink skrev:2377964Intercooler och kompsänkning är inget måste om man kör på E85 om man ser till att den effektiva/dynamiska kompressionen håller sig under ca 14.5:1. Det innebär ca 1 Bar laddtryck på en hoj med 10.5:1 i komp.
Jocks skrev:2378731Mera dumma frågor:
Så om man etanolkonverterar hojen så den går på E85, sätter på en turbo och sedan behöver man vad?
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |