Tips på däckvärmare till supermoto?

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Jag håller på att spana efter vettig däckvärmare att införskaffa inför sommaren. Har sökt och läst en del om det här på sporthoj men inte blivit värst klokare av det...

Därför undra jag vad ni andra som använder sig av däckvärmare till sina supermoto's har för något eller tips på någon modell? Gärna pris, märke och modell. Även vad de har för tekniska finesser mm eller vad ni tycker att det är nödvändigt att ha.

/J

Jockwell skrev:
2067925 Jag håller på att spana efter vettig däckvärmare att införskaffa inför sommaren. Har sökt och läst en del om det här på sporthoj men inte blivit värst klokare av det...

Därför undra jag vad ni andra som använder sig av däckvärmare till sina supermoto's har för något eller tips på någon modell? Gärna pris, märke och modell. Även vad de har för tekniska finesser mm eller vad ni tycker att det är nödvändigt att ha.

/J
Termostat är att föredra, vi köpte ett par från England dom var gula och gjorda i nylon. Billiga men dom tar lång tid på sig och däcket kommer aldrig upp i ordentlig värme. Köpte sedan ett par som heter bandit, dom var grymma men lika dyra som bra.

Motrax heter de gula man ska undvika.

Jag köpte mig ett par från Sportsbike, inte hunnit testa värma däck än, tänkte prova imorrn men kvalitén ser iaf ut att vara hög och eftersom det är ett känt märke så hoppas och antar jag att de inte är helt kassa även fast jag valde de billigaste. :)

De från Sportsbike verkar fina. Går det att få tag på dessa i Sverige eller måste man beställa från Australien för att få bästa möjliga pris?

Vad tror ni om SMI Digital? Har sett dessa i en roadracing tråd... Verkar finnas även i supermoto storlek.

Jockwell skrev:
2068411 De från Sportsbike verkar fina. Går det att få tag på dessa i Sverige eller måste man beställa från Australien för att få bästa möjliga pris?

Vad tror ni om SMI Digital? Har sett dessa i en roadracing tråd... Verkar finnas även i supermoto storlek.
Sportsbike har ingen svensk importör(har haft) men vill ha så vet du någon kan du ju tipsa, fixar du det kan du få fria värmare under ett år, det blev jag erbjuden iaf. :) Annars så gick det faktiskt riktigt smidigt att köpa direkt därifrån.

Last edited:
RookieSM skrev:
2068425 De har ingen svensk importör(har haft) men vill ha så vet du någon kan du ju tipsa, fixar du det kan du få fria värmare under ett år, det blev jag erbjuden iaf. :) Annars så gick det faktiskt riktigt smidigt att köpa direkt därifrån.
Aha ok. Ska kolla med en grossist jag känner om det finns intresse, dock utan större förhoppning... Annars så får man väl eventuellt beställa själv om det inte finns annan värmare som rekommenderas.

Jockwell skrev:
2068474 Aha ok. Ska kolla med en grossist jag känner om det finns intresse, dock utan större förhoppning... Annars så får man väl eventuellt beställa själv om det inte finns annan värmare som rekommenderas.
De SMI du nämnde tror jag är bra valuta för pengarna men det är väl ingen som hunnit testa dem än? Om inte annat är det ju enklast då de redan finns i Sverige. :)

Edit: De enda värmarna jag testat själv är Motrax och Euroquip och då måste jag säga att det är enorm skillnad till Euroquips fördel på förmågan att värma däcken. Sen har jag kommit i kontakt med TyrSox(jävligt bökigt med strumpan som måste träs över) och Sparco som är riktigt bra(riktigt dyra).

Last edited:
RookieSM skrev:
2068503 De SMI du nämnde tror jag är bra valuta för pengarna men det är väl ingen som hunnit testa dem än? Om inte annat är det ju enklast då de redan finns i Sverige. :)
Hade varit intressant att höra hur de funkar.

Är lite sugen på dem och kanske får ställa upp som testpilot själv. :)

Jockwell skrev:
2068525 Hade varit intressant att höra hur de funkar.

Är lite sugen på dem och kanske får ställa upp som testpilot själv. :)
Gör det, jag är ju själv testpilot på Sportsbikarna. :)

Wheeliegirl skrev:
2068544 Jag har MotoGP...har dock inte hunnit testa dem ännu.... :)

Har oxå köpt MotoGP efter att ha testat dom ett par gånger. Jag är ju ingen Rossi men nog fasen tycker jag att dom drog upp däcken i 80grader ganska snabbt samtidigt som dom är väldigt lätta att sätta på däcken.

Hyfsat pris oxå hos Grevens(2295), dock hittade jag mina nya på Blocket för 1200.

/Dave

Stoffy skrev:
2068304 Termostat är att föredra, vi köpte ett par från England dom var gula och gjorda i nylon. Billiga men dom tar lång tid på sig och däcket kommer aldrig upp i ordentlig värme. Köpte sedan ett par som heter bandit, dom var grymma men lika dyra som bra.

Hej.
Däckvärmare med termostat är ett måste om ni ska värma regndäck, de klarar inte samma höga temp som slick. Annars blir det att passa dem med en termometer i handen.
Vi har testat flera olika märken, pris och kvalitet följer går hand i hand.
De som vi valt att jobba med finns både med och utan termostat, har dock inte sålt ett par utan termostat, av ovan nämnd orsak.
//Thomas

Enginehardware skrev:
2070116 Hej.
Däckvärmare med termostat är ett måste om ni ska värma regndäck, de klarar inte samma höga temp som slick. Annars blir det att passa dem med en termometer i handen.
Vi har testat flera olika märken, pris och kvalitet följer går hand i hand.
De som vi valt att jobba med finns både med och utan termostat, har dock inte sålt ett par utan termostat, av ovan nämnd orsak.
//Thomas
Kollade på er sida lite... Som jag fattade det så säljs de i styckvis och inte parvis... Vilka värmare rekommenderas därifrån? Självklart med termostat!

Jag köpte mina SMI79 från Kvick mc, Vet inte om han är grossist för dem, men han importerade dem iallafall :tummenupp

Har kört mina värmare vid 3 tillfällen och (tror) att jag är nöjd. Det finns en liten tendens till punktvärming på däcket.
Men jag kan för lite om däckvärmare för att uttala mig.

RookieSM skrev:
2068425 De har ingen svensk importör(har haft) men vill ha så vet du någon kan du ju tipsa, fixar du det kan du få fria värmare under ett år, det blev jag erbjuden iaf. :) Annars så gick det faktiskt riktigt smidigt att köpa direkt därifrån.

Spretman skrev:
2073190 Jag köpte mina SMI79 från Kvick mc, Vet inte om han är grossist för dem, men han importerade dem iallafall :tummenupp

Har kört mina värmare vid 3 tillfällen och (tror) att jag är nöjd. Det finns en liten tendens till punktvärming på däcket.
Men jag kan för lite om däckvärmare för att uttala mig.
Med "De" menade jag Sportsbike. :)

Jockwell skrev:
2072648 Kollade på er sida lite... Som jag fattade det så säljs de i styckvis och inte parvis... Vilka värmare rekommenderas därifrån? Självklart med termostat!

Hej.
Det behövs en styrenhet, sedan väljer du storlek beroende på vad du har för hoj.
rek: SM/250RR bak samt 250RR fram. detta för Supermoto.
Rekomenderat utpris: 6467 kr.

Medlemmar av sporthoj, ger vi rabatt, mer info av Swedie ang Sporthoj kortet.

Skicka ett mail till: thomas@enginehardware.se för mer info ang värmarna.

//Thomas

*/ ?>
Back