Tips på cross styre

Ja det är fint, men vill ha lite billigare..

Det billigaste på crossbolaget ör ca 699, skulle vilja ha ÄNNU billigare, eftersom att jag itne tävlar och sånt så.

Trollfar skrev:
2509344 Ja det är fint, men vill ha lite billigare..

Det billigaste på crossbolaget ör ca 699, skulle vilja ha ÄNNU billigare, eftersom att jag itne tävlar och sånt så.

Touringbutiken har billigare alustyren

Fågelpinne gör inget, men de såg itne helt fel ut kanske,
Art,nr: 170014
Kawasaki
Bredd: 800 mm
Höjd: 80 mm
395.00

Tror ni det kan passa på min Kawa KX 125 -93?

Touringbutiken hade också ett för va 400, men de såg itne så snyggt ut, jag gillar när fågelpinnen är i annan färg eller så det är ditskruvad, å de va den tyvärr inte på de.

Last edited:
Trollfar skrev:

Klotar du mindre bara för att du inte tävlar, jag tycker att det är som så att man får vad man betalar för med styren. Köpte ett Oshirostyre till min hoj, kostade tusingen ungefär, detta har hållt bra, varit med om diverse äventyr och är lika rakt ännu!

Trollfar skrev:

Det blir ofta dyrare i längden att vara "dumsnål".
Har själv testat ett par olika styren på crossbanan och kommit fram till det man egentligen visste från början - de billiga varianterna räckte ju att man bromsade ner sig i en kurva och la ner hojen lite "fel" så var det dags att köpa nytt.
Har även kört nödlösningen att rikta styret igen, detta funkar men bara tills man nuddar marken igen...:rolleyes:
Kör nu med Renthal för runt 900-1000:- , har flugit av ett hopp och landat upp&ner och styret är fortfarande rakt...
Vill man vara säker på att inte kröka styret så satsar man på ett "twinwall"-styre men de går för runt 15-1600pix.
Men som sagt, för en tusing så har du ett styre som funkar i alla lägen...

Men med ett mkt stabilt styre som twinwall, borde inte risken vara att man slår sönder gaffelkrona mm istället? Dvs styret är rakt och fint men infästningen ger vika istället.. Dyrt.

Varför är twinwall starkare/bättre än vanliga Renthalstyren?

-PLM- skrev:
2513414 Varför är twinwall starkare/bättre än vanliga Renthalstyren?

Det är som namnet antyder, dubbelväggigt. Ööh konstigt ord, men du fattar. Ett vanligt styre med ett "extra" hölje utanpå. Se bild

Bifogat

• PhotoID5778.jpg
    PhotoID5778.jpg
    10.8 KB · Visningar: 146
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT