Tips på busmaskin

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Har precis sålt min skogsmaskin..en ktm 250 exc-f 07:a,men jag måste ändå ha nått skojj att sprätta grus med.
Ådrog mej en ryggskada för ett par år sedan,så enduron har nu blivit såld,men inte en så liten tår i ögat...kommer sakna den maskinen grymt,men ryggen tillåter inte den typen av körning längre,så den fick gå till annan ägare.

Vad jag nu vill få fatt på är en maskin som är något större,men med en rejält pigg motor,samt att det bör gå att skjutsa på den.
Kollat endel på ktm 660/640/625-där för min egen del 660:in mest intresant,men den är ju inte byggd för 2,med tanke på sadeln...körmässigt så e nog den mest skojj på grusväg och lättare terräng,men minst praktisk,med tanke på sadellängden och möjligheten att åka 2 på den.
Även kollat på lite tyngre maskiner,typ africa twin,men dom blir nog för tunga för skogslekar.
Provkörde en xr600,men det blir det inte ens tal om,alldeles för trött maskin för min del.

Har ett maxpris på 35-40.000 som tak.
sådeles: rapp i motor,ska funka att åka 2 på...iallafall kortare turer,typ max 10 mil.
660:in e jag som sagt rejält sugen på,och det går ju alltid att skaffa längre sadel och sätta på bakre fotpinnar...
hur e t.ex. varaderon eller transalpen..inte testat dessa...även sneglat lite på hondas fmx 650
Så ös på med tips på passande hojjar-en skrotad rygg ska fanimej inte hålla mej från grus och skog!!
 
ktm 625 sxc (offroaden), 660:n finns bara i motardutförande (går säkert att hitta hjul och distanser), fmx650 är som motard och tung och slö, vet inte om en yama ttr600 skulle funka?
 
mjo,att 660:in e sm e jag klar över,men en uppsättning grusdäck och kanske lite tunnare olja i dämparna,så fixar det sej säkerligen,vad ligger effekten på i en ttr?
 
fick en liten tanke(gillar starkt ktm)..asså 640:in e ju den "tråkigaste", men med byte till 660:ins fugge så ska det om jag förstått det hela rätt,bli en helt annan maskin,rent utseendemässigt och utrustningsmässigt så gillar jag adventure-modellen av 640,fast dom e lite knepiga att få tag i.
 
fick en liten tanke(gillar starkt ktm)..asså 640:in e ju den "tråkigaste", men med byte till 660:ins fugge så ska det om jag förstått det hela rätt,bli en helt annan maskin,rent utseendemässigt och utrustningsmässigt så gillar jag adventure-modellen av 640,fast dom e lite knepiga att få tag i.

Då blir den mer lik 625, fast fortfarande tyngre....
660´n har fortfarande mer kubik.
 
jag hade köpt 625 sxc eller en 625 motard o bytt fälgar plus att du får elstart effektskillnaden mellan 625 o 660 e knappt märbar plus att det är pålitliga maskiner körde själv 1200 mil med min 625a utan problem bytte oljan var 200 mil ist för var 500e
 
Ringt på en 640 adventure idag,med mikuni-fugge och acc.pump,liiiite långt att åka dock för att bara titta,typ 35 mil enkel väg-oooooh,beslut,beslut,beslut
 
Slutade dock med affär,fick den till duktigt bra pris-en styck 640 adventure från 05,med totalrenoverad motor o en massa lull-lull till
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top