Tips på bra spel Över LAN på pc

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
jag och polaren har spelat oss fördärvade på C&C Redalert 2, Rainbow6 vegas 1 & 2, vad finns det mer för grymma lir man kan köra co-op?

Gärna nåt äventyr/rpg

Ett gammalt spel som är grymt skoj är Cossacks. Smågubbespel alla warcraft 1 & 2 fast med olika länder i krig ala Karl den tolfte. Karoliner, cossacker m.m.

Left 4 Dead kanske? Bara testat single player, men co-op verkar vara riktigt bra.
Varken äventyr eller RPG men det har zombies i tusental och det räcker för mig :yoparty

Om det duger med gamla spel så går ju Baldur's Gate 1 och 2 (världens bästa spel) att köra i LAN.

Köp 360 och lira gears of war 1 & 2, roligare spel att lira co-op får man leta efter:tummenupp

Left 4 Dead är grymt nice coop, civilizationspelen om man gillar o nöta i flera timmar (dagar). cod 4 om man är lite fler..tycker cod 5 är för rörigt o bandesignen är piss.

Vi körde klart GoW2 i helgen, det var kul,men inte lika bra som Rainbow six o Call of duty.

Inte prova Euro Truck Simulator? Tävla med varanna om vem som kan transportera äpplen snabbast mellan olika länder. Stöter ni på varanna under vägen kan ni ju dra i signalhornet för glatta livet! :hihi

Ett mer seriöst svar så borde Left 4 Dead var äckligt kul under ett LAN. :)

Om folket vet hur man lirar Starcraft är det ju en given klassiker.

Fast senaste lanen jag spelade (även fast det var länge sen) så är det alltid dota som gäller.

:fett

Left 4 dead verkar skoj, har inte testat det själv än. Annars är det bara gamla klassikern Q3A som är nåt att ha på LAN. =)

Warcraft 2&3
Diablo 1&2
Red Alert 2
Starcraft
Counter-Strike
Call of Duty
Transport Tycoon (openttd.org)
Age of Empire
Empire Earth
Rise of Nations
Battlefield-serien
Sven Co-Op
Pirate Vikings and Knights
NHL-serien
NOX (sjuuukt underskattat spel)
Q3+Rocket Arena
Worms World Party
Company of Heroes

Det var de jag kom på sådär på rak arm.

Edit:
Settlers
Civilization

Settlers 3 elle 4 lär ju vara världens roligaste LAN-spel om alla spelarna har någon större erfarenhet av det.

Lååångsamt bygga upp Vikingabyar med polarna och kör mot andra polare eller andra över nätet som lirar Romare! :yoparty

Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004 och Unreal Tournament III. :yoparty

Left 4 dead verkar skoj, har inte testat det själv än. Annars är det bara gamla klassikern Q3A som är nåt att ha på LAN. =)
Provade nyss left 4 dead, gillade det inte det minsta, en hel drös med zombies som strömmar fram överallt o så dödar man dom bara. Utmaning värre...

*/ ?>
Back