Tips på bra sommarkläder för MC?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Under vår höst kör jag normalt runt i ett redigt goretex-ställ. Svalare sommardagar är det kevlarjeans och en tunnare MC-jacka, men nu när det är såhär varmt har jag fan problem.

Har testat vanliga shorts, tischa och träpjuck, men det är inte helt lätt. Varken i stan eller i 150+. I lugnare stadskörning bränner man sig på motorn om man har bara shorts, och ibland får jag inte med mig träskorna när man drar iväg vid ett rödljus. Lite jobbigt att behöva vända och fiska upp dom liksom.

I 150+ däremot så kyler vinden bra, så man bränner sig inte i shorts. Träskorna funkar ok. Finns liksom en klack som passar bra på fotpinnen, däremot blir benvinkeln lite skarp eftersom träskorna är rätt höga. T-shirten är ett problem i högre hastighet. Kör man i vanlig tischa blir det ett jävla fladder. Har testat med tight v-ringad t-shirt, men har man så syns ju bilringarna och dessutom är det lite gay.

Har testat med uppknäppt skjorta av hawaii-typ också. Det är det som funkar bäst hittills. I lugn körning hänger den rakt ned, och när man kör snabbare så fälls den liksom upp som ett streck rakt bakåt så att den inte är i vägen.

Hur gör ni andra?

Nu när det är såhär varmt har det blivit Jeansshorts, flipflops och bar över :yoparty

Lönt o starta en hel tråd bara för att djävlas med folk! :rofl Kunde du inte skriva detta i den andra t-shirt o shorts tråden?

:D :D :D har ni inte fint väder där ni bor? eller ni sitter på jobb? :D

Lönt o starta en hel tråd bara för att djävlas med folk! :rofl Kunde du inte skriva detta i den andra t-shirt o shorts tråden?

:D :D :D har ni inte fint väder där ni bor? eller ni sitter på jobb? :D

Jättefint väder här i tjockholm :banana
Men en och annan sitter fast på kontoret och betar av timmarna ett tag till :huvet

För övrigt har jag hört att nätlinne och tangakallingar är jävligt hett :yoparty

Bar överkropp? Jag kommer inte från Albanien om du trodde det.

Haha :) Påminner om nån kille, kan säkert ha varit alban, som var på gymet och frågade om dom sålde oljor som han kunde smörja in sig med när han skulle träna med bar överkropp... wtf lixom? tanig som fan var han till på köpet.. kanske var MaS ?

Haha :) Påminner om nån kille, kan säkert ha varit alban, som var på gymet och frågade om dom sålde oljor som han kunde smörja in sig med när han skulle träna med bar överkropp... wtf lixom? tanig som fan var han till på köpet.. kanske var MaS ?

Olja + tanga funkar nog inte bra på hoj.......

Funderar på ett par lite längre shorts, typ dessa, men.... Hmm. Det blir ju också varmt.

square_bike_wheel.jpg

Olja + tanga funkar nog inte bra på hoj.......

Funderar på ett par lite längre shorts, typ dessa, men.... Hmm. Det blir ju också varmt.

square_bike_wheel.jpg

Annars så funkar det här rätt bra.. vitt blir ju inte lika varmt som andra färger..

Bifogat

• clockwork_orange_costume.jpg
    clockwork_orange_costume.jpg
    32 KB · Visningar: 136
Annars så funkar det här rätt bra.. vitt blir ju inte lika varmt som andra färger..

True. Beduinerna har svept sig i vitt sen urminnes tider av en anledning.
Deras outfit är rätt luftig, men tror du inte det fladdrar en del? Man kanske kan bättra på dressen med lite silvertejp.

Jag kan rekommendera perforerad aluminumfolie. Vira in dig som en bättre kebabrulle och ..Vips så håller du solens elaka strålar på avstånd. Till huvudet går det bra om du gör en riktigt tJoCk mössa av flera lager bra ugnsfolie.

Drive safe and cool, dude!

Last edited:
Jag kan rekommendera perforerad aluminumfolie. Vira in dig som en bättre kebabrulle och ..Vips så håller du solen elaka strålar på avstånd. Till huvudet går det bra om du gör en riktigt tJoCk mössa av flera lager bra ugnsfolie.

Drive safe and cool, dude!

:foliehatt. Det är nåt för Markus.

Ja, vem vill bli penetrerad av aggresiv kosmisk strålning från yttre rymden. :mad:

TJör inte du sådan permobil-bmw? Ärnte' naken korrekt sätt att framföra en sådan veritabel skamTJerra?

Har fått hjälp att sy om ett dussin nätbrynjor till vad jag kallar: helbrynja
Det är mao som ett rejsställ, men brynja lixåm! Otroligt härligt så härpå sommaren.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka