Tips på bra skräckfilmer önskas.

Hotet från underjorden. Asgammal och numera skrattretande dålig. Jag såg den när jag var 10 bast och jag hade mardrömmar i 2 veckor.
Annars finns ju The Grudge.

Hotet från underjorden. Asgammal och numera skrattretande dålig. Jag såg den när jag var 10 bast och jag hade mardrömmar i 2 veckor.

Äre den med jättemasken som käkar folk?

Den gick som tv-serie ett tag och var om möjligt ännu sämre i det utförandet...

just bra skräckfilmer e juh en bristvara känns det som däremor vill du ha kult så finns det juh en del... halloween , texas chainsaw massacre , terror on elm street , Friday the 13th , poltergeist , pet Sematary

Rob Zombie har gjort en liten halvskön film "House of 1000 Corpses"

just bra skräckfilmer e juh en bristvara känns det som däremor vill du ha kult så finns det juh en del... halloween , texas chainsaw massacre , terror on elm street , Friday the 13th , poltergeist , pet Sematary

Rob Zombie har gjort en liten halvskön film "House of 1000 Corpses"

Jo det är sjuk bristvara, kan väl säga att jag sätt det mesta gamla klassikerna.

Man får väl vänta till Saw IV kommer i oktober :yoparty

Jo det är sjuk bristvara, kan väl säga att jag sätt det mesta gamla klassikerna.

Ska det verkligen komma en till?

redan i ettan kändes det som historien tog slut och det skulle inte komma någon ny film, istället så skarvar dom bara på hur bäst dom vill. Jag tycker inte att saw-filmerna är bra, det är ingen riktig känsla i dom. Dom är väll snuskiga, men inge mer.:mattias

Ska det verkligen komma en till?

redan i ettan kändes det som historien tog slut och det skulle inte komma någon ny film, istället så skarvar dom bara på hur bäst dom vill. Jag tycker inte att saw-filmerna är bra, det är ingen riktig känsla i dom. Dom är väll snuskiga, men inge mer.:mattias

Kommer en V:a också. Storyn är ju klockren, och i III:an fick man ju reda på saker man inte visste efter I:an & II:an :tummenupp

Finns mycket bra dokumentärer om dom riktiga "freaksen" som ofta filmerna baseras lite löst på typ Ed Gein, Albert Fish fan så mycket mer skrämande men ingen direkt spänning...

Evil Dead..
Bad taste
Hellrasier
Huset som gud glömde
Boogeyman (originalet)
Motorsågsmassakern

Några gamla godingar iaf..

Jurtjyrkogården 1 är fin. Storm of the Century tycker jag är grym också. Två bra Stephen King.

Darkness. TV-film från 2002, riktigt läskig men inte en hoppa-till-och-massa-blod-skräckis.
The Thing. Gammal klassiker med Kurt Russel om några forskare på sydpolen som hittar nånting i isen.
Silent Hill. Schysst filmatisering av ett av världens bästa skräckspel.
Pitch Black. Sci-fi-skräck med bra tempo.

The Texas Chainsaw Massacre - The Beginning.

Är rätt intressant om man sett The Texas Chainsaw Massacre och vill veta hur allt började.

Evil Dead..
Bad taste
Hellrasier
Huset som gud glömde
Boogeyman (originalet)
Motorsågsmassakern

Några gamla godingar iaf..

Du får mig att skratta när du skriver bad taste :D Det måste vara den fulaste filmen jag någonsin sett. Det är väl mer humor än skräck?

Nu har jag inte skrivit något som har med tråden att göra, så jag lär väl skriva i någon film.

The shining, riktigt snuskig, Nackdelen är att den är alldeles för lång.
House on the haunted hill (den nya) är rätt så snuskig, men kabnske lite överdriven/fjantig ibland

Sen har dom flesta filmerna redan tagits upp.

Last edited:
White noise 1 och 2, skapliga och tvåan är lite "hopp-läskig" på en del ställen. Snyggt filmad.

Äre den med jättemasken som käkar folk?

Precis!

Men i filmen har jag för mig att det var 4 st stora jättemaskar som åkte runt i marken och sög ner folk. Dom var blinda så dom hörde när man sprang eller gick på marken och attackerade först då. Dom öppnade sin stora käft och ut kom flera små ormliknande huvuden som skrek och hade sig.

Fan va rädd jag var för den filmen. Såg den hos grannen första gången och var så rädd när jag skulle hem att jag sprang på gräsmattan bara för att ormarna inte skulle höra mig.

Jurtjyrkogården 1 är fin. Storm of the Century tycker jag är grym också. Två bra Stephen King.

Darkness. TV-film från 2002, riktigt läskig men inte en hoppa-till-och-massa-blod-skräckis.
The Thing. Gammal klassiker med Kurt Russel om några forskare på sydpolen som hittar nånting i isen.
Silent Hill. Schysst filmatisering av ett av världens bästa skräckspel.
Pitch Black. Sci-fi-skräck med bra tempo.

Silent hill gillade jag :tummenupp men spelet e grymmare
Lida "Misery" oxå bra stephen king.... mer rysare kanske men ?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back