tips på bra körskoler i göteborg området...

• Thread starter Thread starter M3
  • Start date Start date

M3

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
GSXR-1000 02 - M3 SMGII
tjena, någon som har bra tips på vilken MC-körskola som är gryma i göteborgs området???

Fanns en tråd om detta för inte allt för länge sedan.

Summa summarum: Dom flesta skolorna här verkar vara ganska bra. Dom flesta väljer nån av dom skolorna som passar dom bäst med tanke på komunikation och vad dom passar på väg till jobb/skola.

Sen finns nån skola som ger rabatt. Om nån kommer ihåg vilken skola det var o hur man hittade dit, PM:ar säkert någon mer info om detta till dig.

//M

Jag har hört mycket gott om Kramérs vid Ullevi. Tog mitt mellankort hos Guldhedens trafikskola och tyckte dom var väldigt trevliga och mcläraren var klockren :), skolan ligger på Sten Sturegatan (gatan som går "bakom" heden).

Kan väl även passa på att tipsa dig om att du ska akta dig för trafikskolan som ligger på Odinsplatsen, kommer inte ihåg namnet (har försökt förtränga detta). Tog mitt kort för 125:a där och visst dom var knappast otrevliga men gubben som man körde med körde för det första bil bakom vilket känns oseriöst och dessuom var han opersonlig och hade inget direkt intresse för hojar vilket gjorde att han inte visste ett jota om vad han snackade om. Det tog mig endast 14 månader att få mitt 125:a kort :rolleyes:.

Jag gick på Bruhns (Frölunda). Mycket bra tyckte jag, 2 hojar och 2 lärare = ok med tider. Hojarna är BMW850R. Lättkörd samt har ABS :rolleyes:

Forsbergs på Hisingen / Vågmästereplaten , tog jag mitt . Djävligt bra schyssta lärare och dom har kawwa z750 som hojjar, nån fighter hoj typ (hade dom förra året iaf)
Rekomenderas varmt fastän jag kugga första körningen, men jag skyller på VVs uppkörnings plit :)

Är färsking från Kul på hjul. Fick kortet för en vecka sen.

Funkade toppen för mig, trevlig personal, körtider fram till 20.00 på vardagar och man kan även köra på helger/röda dagar.

Åk dit och ta en 40 minutare för att utvärdera. Det finns ju tydligen rabatt.

M3 skrev:
2202076 tjena, någon som har bra tips på vilken MC-körskola som är gryma i göteborgs området???

tog ett par lektioner bara på Bhruns trafikskola i frölunda.
funkade hur bra som helst. inga problem med tider och läraren va riktigt bra. :)

tack för tipsen, ingen som har en hoj att låna ut?

Bruhns här med. trevliga, personliga o profesionella. borde inte ändrats på fem år. ;)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back