Tips på billiga och "bra" märken på allvädersjackor o byxor.

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Tjena, är i tagen o ska börja övningsköra nu för att förhoppningsvis ta A-kort nästa år pga ekonomiska faktorer osv.

Har köpt en hoj, hjälm och stövlar men nu börjar ekonomin tryta lite så jag skulle vilja ha lite tips på hyfsat bra allvädersjackor med skydd i eller iaf plats för och som är vattentät med urtagbart vinterfoder. Ska va lite sport/touring stuk.

Har kollat på Spada Rpm t.ex men den verkar inte vara så fodrad? Alla tips uppskattas enormt och har ni själva nåt i bra skick liggandes och vill bli av med så hojta till:-). Har storlek L tror jag vad jag läst mig till;-). Vill helst ha svart eller iaf mörkgrått eller liknande :-)

Billigare och bra versioner av allväderskläder med många gånger godkända skydd hittar du på t ex Handelsboden, Jula, Biltema.Handlar du liknande ställ hos en mc handlare så får du betala extra för märket. :crash

Last edited:
Lägg en bevakning på blocket. Det dyker upp hela tiden.

Tack för tipsen;-). Vill ju helst ha nytt egentligen iaf jackan, byxor kan jag nog tänka mig begagnade.
Tänkte mest på att kunna söka på olika märken via Ebay.de och övriga världen så tips på bra budgetmärken från utlandet uppskattas :-). Har ett par Spadabyxor för enduro som jag använt ett tag och dom gillade jag men hur är dom i övrigt ni som testat Spada alltså ;-). Hjälmen köpte jag på handelsboden men hittade inget som lockade när det gällde byxor och jacka i min prisklass.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025