Har en bekant som precis tagit kortet och nu ska det givetvis letas hoj.
Problemet är att budgeten är begränsad.
Så nu hoppas jag den samlade eliten på SH kan ge tips på hojar.
Maxpris är runt 20kkr och hojen ska mest användas till pendling. Dock kommer jag dra med honom på några bankörningar så helst ska den inte göra bort sig helt där. Kåpor har han sagt är ett krav så det går inte att gå ifrån
Har funderat lite på följande hojjar. Någon som kan ge lite tips på kvalitet, vad man ska kolla, ev modellfel e.t.c.
Suzuki RF600R, GSX600F, GSX750F
Honda CBR600, VFR750
Yamaha FZR600
Ducce 750S/SS
Givetvis ska det kollas drivpaket, att den spårar, däck, allmänt skick, styr/hjullager och andra slitdelar samt att den är servad som den ska.
Det jag skulle vilja ha lite info om är hur kvalitèn på motor, växellåda, vad som kan tänkas gå sönder på långmilare, svårservad/servicekostnad e.t.c.
Det är även intressant hur lätt/svårt det är att få tag i delar (nya och beg.)
Att det kommer bli en gammal hoj med en del skavanker är inte så svårt att räkna ut men man vill ju undvika att motorn rasar efter 10 mil.
Så ös på med bra förslag
PS Att säga till honom att spara pengar och köpa en nyare/bättre senare funkar inte....har testat
Problemet är att budgeten är begränsad.
Så nu hoppas jag den samlade eliten på SH kan ge tips på hojar.
Maxpris är runt 20kkr och hojen ska mest användas till pendling. Dock kommer jag dra med honom på några bankörningar så helst ska den inte göra bort sig helt där. Kåpor har han sagt är ett krav så det går inte att gå ifrån

Har funderat lite på följande hojjar. Någon som kan ge lite tips på kvalitet, vad man ska kolla, ev modellfel e.t.c.
Suzuki RF600R, GSX600F, GSX750F
Honda CBR600, VFR750
Yamaha FZR600
Ducce 750S/SS
Givetvis ska det kollas drivpaket, att den spårar, däck, allmänt skick, styr/hjullager och andra slitdelar samt att den är servad som den ska.
Det jag skulle vilja ha lite info om är hur kvalitèn på motor, växellåda, vad som kan tänkas gå sönder på långmilare, svårservad/servicekostnad e.t.c.
Det är även intressant hur lätt/svårt det är att få tag i delar (nya och beg.)
Att det kommer bli en gammal hoj med en del skavanker är inte så svårt att räkna ut men man vill ju undvika att motorn rasar efter 10 mil.
Så ös på med bra förslag

PS Att säga till honom att spara pengar och köpa en nyare/bättre senare funkar inte....har testat
