Tips om trim på en Aprilia Rs?

Aprilia_rs_125 skrev:
jag vill veta alla trim till rs 125 /tack :va

Kör ner till hansen i Trelleborg o snacka me honom, han e mästare när de gäller trim och han tar in allt till dig.. Eller så kan vi köra dit nån dag när de är torrt ute.. va ett tag sen man såg dig..
 
Okej seriöst nu då.

Som sagt är väl en bra effektpipa det mest prisvärda... pipor som JL, Gianelli och Jollymoto är de bästa.
 
Kan du hantera en svets, lär det mest prisvärda trimmet vara att köpa mallar till en skräddarsydd expansionskammare av roffe (http://www.vrm.se), rita av på plåt, skära/klippa/såga ut, gå och få det rullat och svetsa ihop det :)
 
cRoC skrev:
Kan du hantera en svets, lär det mest prisvärda trimmet vara att köpa mallar till en skräddarsydd expansionskammare av roffe (http://www.vrm.se), rita av på plåt, skära/klippa/såga ut, gå och få det rullat och svetsa ihop det :)


killen har pengar.. tro mig.. han e hel vild också :P
 
Longbow skrev:
killen har pengar.. tro mig.. han e hel vild också :P


Hehe ok, men det här alternativet ger även mer effekt än ett vanligt effektrör.
Om du väljer detta alternativ kan jag ordna en slutburk med rätt dimensioner, klädd i kolfiber kanske? :tummenupp
 
spectre skrev:
+ Att man garanterat inte ser ett likadant rör på stan precis.. :)


Precis. Dessutom kan man göra det i .. 0,6 mm plåt så får man även ner vikten lite ytterligare, dock förlorar man effekt på det :lol (Må vara omärkbart)
 
cRoC skrev:
Precis. Dessutom kan man göra det i .. 0,6 mm plåt så får man även ner vikten lite ytterligare, dock förlorar man effekt på det :lol (Må vara omärkbart)

Men men, förlorar men effekt men vinner i vikt, blir det inte då en utjämning?
 
H4 skrev:
Men men, förlorar men effekt men vinner i vikt, blir det inte då en utjämning?


vet inte men ett effektavgassystem väger ju inte ett jota ( syftar på skillnaden mellan orginal och arrow till crm ) kolla på den här orginalpjäsen.. håll i dig så du inte ramlar ur stolen, fulare dämpare får man leta efter :3freak
 

Bifogat

  • DSCN4698.GIF
    DSCN4698.GIF
    11.9 KB · Visningar: 93
H4 skrev:
Men men, förlorar men effekt men vinner i vikt, blir det inte då en utjämning?


Det där kan man räkna på hur länge som helst, har ingen aning.. Nåväl 1mm verkar vettigare att göra det i, lättare att svetsa.
 
cRoC skrev:
Då kan väl den personen förklara varför man inte vanligtvis gör effektrör i så tunn tjocklek som möjligt också? :)

för att det ska hålla mer än 15min? :kocko
och sen vill jag se den som kan få till finish på svetsarna på 0,6mm material.
 
till ämnet nu, det finns en hel hög med trim till RS125an

*polini 155cc 3500-4000kr
*JL, jollymoto, gianelli arrow mfl. avgassystem 2500-4000kr
*flatsideförgasare 34-38mm 2000-3000kr
*Ostrypt CDIbox 2-3000kr
*kolfiber reeds ca 500kr
*öppet filter

sen kan du ju alltid skicka ner motorn till EBOS och porta och balansera hela skiten som pricken över I.
portning går väl på ca 5000kr

driftsäkerhet däremot är väl inget starkt kort med dessa modden.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top