Tips om Service Triumph-hojjar i Stockholm

Ja, det låter ju som att det är två som tycker de är bra. Kollade med dem härom dagen om vad ett nytt drivpaket inklusive montering skulle gå på: 2700 riksdaler. Är det rimligt tycker ni?

Det borde betyda att bara arbetet går på ca 1200 pix?!
Tar det verkligen två timmar att byta drev o kedja??

/T

Sweedo skrev:
Dito!
Klart bästa märkersverkstaden här i stan, oavsett märke (enligt min erfarenhet iaf).

Freewheel är klart bäst :bow Skulle det kosta lite mer (vilket jag har svårt att tro) så är det helt klart värt det. Kommer aldrig att att lämna in min Triple till någon annan än dem. De kan sina saker och är dessutom super trevliga :tummenupp /D

Thunderbird skrev:
Ja, det låter ju som att det är två som tycker de är bra. Kollade med dem härom dagen om vad ett nytt drivpaket inklusive montering skulle gå på: 2700 riksdaler. Är det rimligt tycker ni?

/T

Det är en del mek med att byta, har för mig att man var tvungen att ta bort sidokåpan för att komma åt. Är det dessutom en lite äldre trophy (före 97 tror jag) så behöver man tappa ur oljan också.

Freewheel

Maken till trevliga och kunniga killar får man leta efter... Snabba och billiga trots att de har Triumphs från hela sverige...

Rekomenderas!!

Hmm...inte lika övertygad. Har bara dåliga erfarenheter av dem och är inte så sugen på att lämna in hojen där igen om det skulle behövas...

Mc-verkstan som ligger dörr i dörr till mcvaruhuset har jag bra erfarenhet av. Rekommenderas.

Jag tycker att både FreeWheel och MC Experten är schyssta. Har servat 100 och 1200-mila hos MC Experten och 600 + "stöldservice" (nya lås och bromsskiva) hos FreeWheel.

FreeWheel fixar tider jävligt snabbt och jag har fått handla bromsbelägg på krita - jag var i Luleå i somras och Lelle skickade upp och bad mig komma in och pynta senare. Sånt är inte så vanligt.

Thunderbird skrev:

/T
Drivpaket å kedja kostade löst 1700 för drygt 2 år sedan!
Så en tusing i arbete låter inte dyrt.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back