Tips om parabol och sådant tack!

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Tjena.

Jag sitter just nu med Boxers digital-tv via vanlig antenn. Har fungerat fint i ca 8 månader. Men för ca 3-4 veckor sedan så började det krångla. På dagen så gick det fint (om det inte regnade) men framåt 22-23 på kvällen så försvann alla kanaler. Och nu sedan ca 1 vecka så funkar det inte alls :huvet

Grannarna (3 andra familjer i huset) har även dom haft problem med sin tv. Det visade sig att problemet även gällde det analoga nätet (1an, 2an och 4an). Jag kopplade om och insåg att den enda analoga som jag får in ibland, är 1an, och då med mycket brus, flimmer och svaj.

Vi ringde hyresvärden och han ringde tv-killarna som kom hit och fixxad. Bytte förstärkaren uppe på antennen och grejade. Efter det så fungerade grannarnas kanaler. Jippie tänkte jag och gick in glatt och slog på tvn.

Jaha. Det digitala var fortfarande helt dött och nu även det analoga :3freak Så nu ska jag ringa tv-killarna och fråga vad dom har gjort. Det skumma är ju att det digitala är helt väck, för det har funkat kanon i som sagt 8 månaders tid!

Men nu till frågan då. Ge mig tips på allt om vad man ska tänka på om jag överger allt och slänger upp en parabol istället. Viasat, Canal Digital mm. Ska jag köpa box begagnat eller ska jag gå på något sådant där dumt avtal som kostar nästan "gratis" enligt alla annonser. Ös på med info :Bugar

Mvh CJ-utan tv länge nu-900RR

De e la en smaksak?? Hade Via sat själv i 24mån.. 299/mån "Guld kund" Men när mitt abonemang gick ut, och dom körde med ett spec erbjudande på 199/mån vid teck av ett nytt 12 abonemang, fick jag inte va med!! Var ej nykund.. Ba dom köra upp kortet där solen inte lyser.. Nu har jag boxer, som inte funkar som det skall.. Inget djud på kanal 1 och 2.. :huvet

Väljer du fortfarande Via sat! Ta en biltur (Lidköping) så får du skiten av mig. Nokia Mediamaster, 10m kabel och wokpanna med fäste.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan