Tips om köp om lätt-MC | Lifan? Honda?

Du får vad du betalar för i fallet Lifan.
De vanliga stora märkena; KTM, Honda, Kawasaki, Yamaha och så vidare har helt okej 125or, undvik märken från kina. De är bara rena sopor.
 
Du får vad du betalar för i fallet Lifan.
De vanliga stora märkena; KTM, Honda, Kawasaki, Yamaha och så vidare har helt okej 125or, undvik märken från kina. De är bara rena sopor.

Så du menar att lifan är ett kina-märke-ish?

Isåfall avstår jag, verkar skumt med 4k för en 125a som går bra..

Well, tror det blir en Honda CBR, minst 07a antar jag.
 
Åhfan, tänkte köpa denna:
http://www.blocket.se/stockholm/Fin_Honda_Repsol_CBR125R_54805929.htm?ca=12&w=2

Är det ett bra val? Tycker den ser schysst ut och verkar vara ett hyffsat pris =)

Dålig koll på prisläget för 125orna ärligt talat, men effektuttaget på dem är generellt sett lågt, så motorerna borde väl gå en halv evighet. Provkör, verkar den frisk i motor och låda, resten verkar lira, och skicket bra är det ingen ko på isen med att köpa den skulle jag tro, men har som sagt ingen koll på priserna.
 
Dålig koll på prisläget för 125orna ärligt talat, men effektuttaget på dem är generellt sett lågt, så motorerna borde väl gå en halv evighet. Provkör, verkar den frisk i motor och låda, resten verkar lira, och skicket bra är det ingen ko på isen med att köpa den skulle jag tro, men har som sagt ingen koll på priserna.

Tack så mycket för hjälpen! :)
 
Cbr 125 04-07 är likadana och har förgasare. Cbr 125 08-10 har insprutning och euro 3 avgasrening. Insprutning 1-2 hk mer än föregångaren.

Cbr 125 2011 - helt ny förbättrad modell.

Valet mellan lifan 125 och Honda är självklart Honda. Honda har högre kvalitet och en väl fungerande reservdelsförsörjning. Delarna kan levereras efter några dagar oftast.

Tänk på att din egen utrustning kostar nästan lika mycket som hojen om du skall ha riktiga och nya grejor
 
Last edited:
Cbr 125 04-07 är likadana och har förgasare. Cbr 125 08-10 har insprutning och euro 3 avgasrening. Insprutning 1-2 hk mer än föregångaren.

Cbr 125 2011 - helt ny förbättrad modell.

Valet mellan lifan 125 och Honda är självklart Honda. Honda har högre kvalitet och en väl fungerande reservdelsförsörjning. Delarna kan levereras efter några dagar oftast.

Tänk på att din egen utrustning kostar nästan lika mycket som hojen om du skall ha riktiga och nya grejor

Är det så?
Polaren har en CBR 07 och han säger att han har insprut att det är 07 och uppåt?

Tänkte inte köpa så mycket utrustning mer än hjälm och kanske nå byxor.

Tack!
 
Vänj dig från början att använda rejäla skyddskläder, en bra jacka med skydd för skuldror och armbåge är ovärdeligt om du skulle gå ikull, bra utrustning kan man hitta på blocket av de som köpt fel storlek eller ledsnat på hojlivet tänk dock på att aldrig köpa begagnad hjälm, begagnade kläder fungerar bra från början och behöver inte kosta så himla mycket, men det är värt varenda krona om du klotar.

Som det är sagt tidigare i tråden valet mellan Lifan och Honda är enkelt, en Honda bättre kvalité och framför allt den är säljbar när du vill byta upp till en större hoj.

Lycka med hojvalet
 
Har kört en CBR 125:a en hel del och kan rekomendera den. Pålitlig, snabb på småvägar & i stan och rolig att gasa med. Årsmodeller 07 och uppåt har insprutning så välj en sån, de går lite snabbare än tidigare generation.
 
Se till att ha skyddskläder när du kör! Jag har ont efter kraschen jag hade 3-4 år sedan och ryggskydd å hjälm hade jag, men ingen skyddsjacka.

Honda kan jag rekommendera då de håller bra kvalitet.
 
Blev en Honda NSR folket :)

e1de1b292fd06d7f9d36a5cf78c8bd9e.png


Skyddskläder är införskaffat :)
Kevlar Jeans, redig hjälm, rediga handskar, fullt överkroppsskydd med armar, rygg och bröst. Samt inbyggda knäskydd i byxorna. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top