Tips och råd på lätt mc

yamahay

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2016
Hoj
Yamaha yz
Hej! Är 15 år och tänker ta A1 kort till hösten. Skulle uppskatta tips på hojar. Jag vill ha en hoj som är ganska lite meck med ( fattar att lite meck självklart tillkommer). Har funderat på en Yamaha Dt pga att den håller bra och att det är ganska långa serviceintervaller på. Vill kunna köra både på skogs vägar och inne i stan så därför tror jag att det är ett bra alternativ med en dt.
Dock så skulle jag allra hällst ha en lv reggad enduro, men är det inte extremt mkt fix med dem eller beror det på hur man kör dem? budget: Max 30k

ps. postar här och inte i 125:kategorin efter som att jag vill ha tips från erfarna hojåkare:brynad

Last edited:
Om du tänker köra lagligt (11 kW) 'kommer alla hojar, som inte är tillverkade i Kina, att hålla jättelänge.

Kan rekommendera dtr. Tanten har en sådan. Tycker nästan den är roligare än min wr426.
Nästan.

Jag skulle rekomendera en yamaha wr125r. Laglig 4taktare som kräver lite service och framförallt är laglig:) du kan nog hitta en på blocket för runt 30000kr. Lycka till med kortet!:yoparty

hur går en wr? är den slö?
Hade en wr125x som första hoj.
Stabil pjäs, bra mycket större än en moppe och gick mycket bättre :rofl
Toppade runt 130, gick ganska fort dit också.
Helt klart en trevlig hoj att börja med om man tänkt köra lagligt med 11kw, annars är 2-taktarna bra mycket rappare och roligare :)

När jag skaffade mig en husqvarna sms125 ett år senare så framstod yamahan som en glidare i jämförelse.
Tror yamahan väger runt 140 kilo, husqvarnan vägde strax över 100 kilo och typ dubbla effekten...
2-takt rockar :fakta

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back