Tips o råd sökes ang. Honda VFR

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Jag funderar på att köpa en Honda VFR -95. Är det något speciellt jag bör kika på ? Läste i en annons att överbelastad laddregulator brukar vara vanligt ? Gäller det bara de första årsmodellerna ?

Jag vet inte om laddsystemet är ett problem på VFR750, det har snarare varit VFR800 fram till modell 2014 där jag sett prat om det. Nu har jag iofs mest sett diskussioner om 800 eftersom det är en sådan jag har.

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Det verkar vara ett problem som är generellt för alla VFR:er, även på min gamla RC30 har jag behövt byta...

OM , det blir problem , räcker det att byta regulator eller måste/kan man behöva byta hela kablaget?

Fortsätter att "tjöta " om tips ang.VFR,,,,#1: såg någonstans ett uppsvängt avgas-system där ljuddämparen låg högre opp (minns ej var) är det något man kan köpa ? (bygga själv bör funka,, men ändå)
#2: Om man byter ljuddämpare till en med mer öppet flöde , måste man bestycka förgasarna ? Hur funkar det på en hoj med insprutning ?

Med bara byte av dämpare så brukar inte ombestyckning krävas, sätter du samtidigt på ett öppnare luftfilter så behöver du bestycka om. 88:an jag hade (där bägge var gjort) var ombestyckad och gick riktigt bra men blev ännu bättre i låg och mellanvarv med ett Dynojet kit. Angånde avgassystem så finns det RC-30 liknande system där du får ut pipan på vänstersidan och lämnar hjulet helt synligt!

Syftar du på en tändmodul från Dyno Jet ? (ny/färsk på detta)
Vanligen menar man bestyckningskit till förgasarna.
Med insprutning behöver man sällan göra nåt, men då menas en Power Commander eller motsvarande. En modul som kopplas in mellan ECU och insprutning för att justera bränslekurvan, tändningen gör man sällan något åt om man bara byter filter och pipa.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul