Jag håller på att hjälpa min äkta hälft att träna på manöverbanorna. Lågfartsbanorna grejar hon, men högfartsbanan går lite för långsamt i vändningen, är nere i krypkörningsfart i princip och nyttjar hela rutan och sniker båda "sidokonor" i vändningen. Hon vågar inte komma in i högre fart och luta hojen ner mer för att få en snävare vändning och komma rakare ut och därmed lättare att acca upp till femtio igen.
Jag har haft mitt kort i en månad nu och är ingen expert, jag vill inte pusha henne för för hårt heller så hon lägger min eller hennes hoj på backen. Vad är bäst att träna och få upp farten i vändningen med? En 800-kubikare på ca 200 kg eller en 200-kubikare på ca 130 kg?
Har någon ett alternativ till övning för att få till snävare vändningar i högre fart (ca 7-10 km/h istället för 3-5 km/h)?
/rob
Jag har haft mitt kort i en månad nu och är ingen expert, jag vill inte pusha henne för för hårt heller så hon lägger min eller hennes hoj på backen. Vad är bäst att träna och få upp farten i vändningen med? En 800-kubikare på ca 200 kg eller en 200-kubikare på ca 130 kg?
Har någon ett alternativ till övning för att få till snävare vändningar i högre fart (ca 7-10 km/h istället för 3-5 km/h)?
/rob