Tips ang lite vägar, hostel osv för veckans roadtrip

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Jag och en vän beger oss iväg från Skåne imorgonbiti för siktet inställt på Stockholm på Onsdagmorgon.. Hade varit underbart då man aldrig varit i Stockholm förut, att få lite div tips, både om Hostel och lite saker man inte borde missa.. Självklart är Bulten en utav dessa saker.. :)

Stockholm är ju lite större än Helsingborg, så vart man nu hittar ett lämpligt hostel så kanske det är låååångt ifrån t.ex. Bulten som vi ser som ett utav våra mål.. :)

Vore även gött om man kunde hänga med på någon körning, frågan är nu vilka av alla tusen grupper man ska vända sig till.. :p

Tack på förhand!

Har du inte så höga krav funkar Formula 1 hotel i västberga vid E4.
Lagom nära bulten och desto närmare innerstan, smidigt att ta sig överallt från västberga.

Brukar ta in där ibland efter blöta kvällar på stan med panikragg :p
går att boka på nätet eller på plats med kontokort.

Har ju B&B på bulten vägen. Då är du mitt i smeten av bulten iaf.
Men tror det kan bli svårt att få hyra av tanten :P
.

Har ju B&B på bulten vägen. Då är du mitt i smeten av bulten iaf.
Men tror det kan bli svårt att få hyra av tanten :P
.

Hahahahahahaha det vore ju något! Hur lång tid är det respektive hur lång tid tar det till centrum därifrån? Vi hade tänkt att kanske försöka dra ut en kväll i Sthlm, och blir väl rätt drygt med kollektivtrafik därifrån kan jag tänka mig.. Dessa två alternativen låter annars riktigt bra, vet ki om motellet vid e4an har garage?

Annars har du http://www.ibishotel.se/stockholm-hagersten/ Som ligger i västertorp. Dom har garage där och det ligger när E4 lagom långt bort från stan. Ca 15 min med tunnelbanan och ca 500m till tunnelbanan. Ca 30 min till bulten om man tar det kaffe.

Svar på din fråga med att ta sig från B&B från bulten. Så lär nog endast taxi funka. Så det tar sig en tid och dyrt lär det bli. Många öl pengar som försvinner på den resan till stan.

Sen har du några vandrarhem hära http://se.hostelbookers.com/vandrarhem/sverige/stockholm/
Inte alla i sthlm men en del iaf.

Och Formula1 hotellet har inte garage.

Last edited:
Tack som fan, alla svar uppskattas!
Vi missade tyvärr båten i Oskarshamn så om 10miniter väntars vi köra härifrån, vi kommer ta vår första paus på Sergels torg ( har aldrig varit i Sthlm förut) så om någon är sugen på ta en runda så hänger vi gärnA på :))
over and out :DDD

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...