Tips angående skinnställ

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Behöver lite små tips angående skinnställ.
Tänkte köpa ställ för första gången och då man gärna vill spara några kronor tänkte jag försöka handla från fc moto. stället jag har sett heter Alpinestars RC-1 och nu undrar jag om någon vet något om stället (bra/dåligt?) och vilken storlek som förmodligen skulle funka.
Jag är 170 cm lång och väger någonstans mellan 67-70 kg.
Har kollat runt en del men då man inte har jättebra koll på vad man ska kolla efter på ett ställ så får ni gärna föreslå andra ställ också.

/ Robert

kolla

kolla i din lokale mc butik,

testa på plats sedan beställer du på fc moto.de

jag gjorde så när jag köpte mitt ixs ställ

Tänkte köpa ställ för första gången och då man gärna vill spara några kronor tänkte jag försöka handla från fc moto. stället jag har sett heter Alpinestars RC-1 och nu undrar jag om någon vet något om stället (bra/dåligt?) och vilken storlek som förmodligen skulle funka.
Har kollat runt en del men då man inte har jättebra koll på vad man ska kolla efter på ett ställ så får ni gärna föreslå andra ställ också.

/ Robert

har ett alpinestars helställ som jag e mycket nöjd med . jag är runt 170 + 65kg , och för mig passar storlek 48 som hansken . sitter supertight .

Tack för tipsen, blir nog att beställa en storlek 48 då. om jag inte går ut och prövar först men tycker det känns som lite dålig stil att gå ut i affärerna och prova för att sen beställa från internet till ett billigare pris. Men man kanske måste vara lite ful av sig om man ska beställa från internet.

/ Robert

Jag fick mitt nya skinnställ idag. Köpte från ebay, svin billigt =)
När du väl testar skinnställ, tänk på att du kanske vill kunna ha ett ryggskydd under.
Jag är 178cm - 70 kg, 50 är min storlek, med ryggskydd. Sitter som gjutet!
:tuttar :tuttar

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back