Tillverka Larm I Garaget!

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Hej:

Är det någon som vet hur och vart man kan få tag på ett BRA larm till garaget. Har ett stort garage utanför vår lägenhet ca 100 meter bort.

Finns det något man kan köpa eller tillverka för att få slut på inbrotten. Har redan haft 2 st inbrott. De jävlarna kunde inte ta något så då ville de istället leka lackerare på min bil ..:machinegu :huvet :mad: :död :fatta!

s_frdm13.jpg

Fakta: Fordonsmina 13
Bredd: 420 mm (Minkropp)
Höjd: 250 mm (Minkropp)
Hölje: Plast
Vikt: 24 kg, varav 9,5 kg Hexotol
Prestanda: Yttäckande
Verkan: 1200 splitter a´ 5,6g, 2 splitter/m2 vid 150m
Anslagsenergi i målyta, 150m: 150Nm
Verkansomr: (LxBxH): 150m x 100m x 4m
V0: 1700 m/s
Tändmedel: Noneltändanordning, längd 200m och dragtändare.
Övrigt: Benstöd, nonel och/eller dragtändare
Förpackning: Låda med 1 mina, 35kg.Pall om 10 lådor, 350kg

Snabbt enkelt och effektivt

s_frdm13.jpg

:fakta :rofl :rofl

s_frdm13.jpg

:yoparty
kan man få sånna levererade till dörren? skulle behöva några i helgen då det är fjortisfylla i hela stan..

Hej:

Är det någon som vet hur och vart man kan få tag på ett BRA larm till garaget. Har ett stort garage utanför vår lägenhet ca 100 meter bort.

Finns det något man kan köpa eller tillverka för att få slut på inbrotten. Har redan haft 2 st inbrott. De jävlarna kunde inte ta något så då ville de istället leka lackerare på min bil ..:machinegu :huvet :mad: :död :fatta!

Fixa ett larm med uppringande funktion, antingen kopplad till larmcentral eller till din egen mobil!

Hej:

Klart de finns larm.. Även om larmet kanske inte stoppar tjuven så får det ju honom å dra där ifrån fort som fan när de börjar tjuta..
Köp en larm sändare med gsm i så den kan ringa din mobil när det händer nått.
skulle tro du kan få en sån för 3-4 tusen.. å de blir ju billigare än massa självrisker i längden ju..
vart i vårt avlånga land bor du?
Å sen larm dekal så klart.. känner du nån som e elektriker eller jobbar på nån firma som instalerar larm? fråga dom om du kan få ett par klister märken å sätta runt garaget.. hjälper många gånger bara det..

Larm

Hej:

Kolla på Securitas "AROUNDIO"....det har jag monterat in i mitt hus/garage,
kostar i och för sig en slant men om man väljer variant med kamera så har
"buset" ingen chans att klara sig.
I samma stund som larmet "ser" inkräktaren tas bilden och skickas till deras
övervakningscentral, som efter 15sek ringer upp dig och kollar om det är ett
"falsklarm". Om inte skickas bilden och larm till polisen om "pågående inbrott".

KentW

Last edited:
en ilsken rottweiler på 75kg funkar nog fint det oxå :D :D

jag tycker det låter som ett guldtillfälle o kunna spendera mer tid i garaget..men sötnos du vet..det e bara för att vi inte ska bli av med hojarna..jag lovar att jag kommer hem snart hehe..

G4S har också larm, kostar 2000kr att få monterat har jag för mig. Brandlarm, rörelsedeck å dörrsensor ingår i grundpaketet, finns både trådlöst och trådbundet. Då ingår dessutom några utryckningar per år :tummenupp
Men det kräver ju å andra sidan att du har telefon i garaget :huvet Om dom inte har nån gsm-variant nu för tiden :va

G4S har också larm, kostar 2000kr att få monterat har jag för mig. Brandlarm, rörelsedeck å dörrsensor ingår i grundpaketet, finns både trådlöst och trådbundet. Då ingår dessutom några utryckningar per år :tummenupp
Men det kräver ju å andra sidan att du har telefon i garaget :huvet Om dom inte har nån gsm-variant nu för tiden :va

Därför kör man med Securitas Aroundio, helt trådlöst, men som nån sa, kostar en slant att installera...

Ett billigt alternativ är att gömma lysknappen vid entredörren. Häng sedan elstängseltrådar från taket med 50 cm mellanrum så de slutar i ansiktshöjd eller något lägre. Koppla på ett aggregat för STORA djur.
Skadar ingen allvarligt (om man inte har pacemaker), men avskräcker nog folk från att gå in fler gånger. :)

Ett billigt alternativ är att gömma lysknappen vid entredörren. Häng sedan elstängseltrådar från taket med 50 cm mellanrum så de slutar i ansiktshöjd eller något lägre. Koppla på ett aggregat för STORA djur.
Skadar ingen allvarligt (om man inte har pacemaker), men avskräcker nog folk från att gå in fler gånger. :)

Ficklampa?

Låssmeden svarar

Är du händig? Har du tid o fixa själv? Finns det tfn linje i lokalen?
Antal dörrar o fönster?

Köp bara dom sakerna som du behöver. Magnetkontakt som bryter en slinga när dörr el fönster öppnas,ev komlp med en detektor.
Koppla till en väl gömd till o från knapp ( Som en vanlig strömbrytare fast mindre) Eller så kan du bruka en fjärr. Typ mod billarm.
Koppla till en stor sirén inne,ännu större ute + en saftblandare.

Väljer du ett sånt här larm,utan uppringning så blir d inte många kronor. Du slipper ju en central med massa funktioner o styrningar som du inte brukar.

Önskar du uppringning så behöver du en central. Köp en billig larmsats på Claes ohlsson.

många frågor, men inga problem.

Lycka till

/H

*/ ?>
Back