Tillverka buttplugg... Vilka använder?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Jag har FP helsystem på min husky och den går inte tyst kan man säga. Ni som har buttplugg, hur fäster ni den i dämparen? Är det någon som e sugen på att tillverka en sådan åt mig?

- Johan

mr_rockster skrev:
Tjenare!

Jag har FP helsystem på min husky och den går inte tyst kan man säga. Ni som har buttplugg, hur fäster ni den i dämparen? Är det någon som e sugen på att tillverka en sådan åt mig?

- Johan

Vadå? En buttplugg kan du väl köpa i närmsta sexbutik! De har massor av varianter att välja mellan... :notme (f´låt, kunde inte låta bli) :D

Är oxå intresserad. Har för mig att där va ngn som tillverkade buttpluggs till Heda bl.a. (eller om det va ngn annan :va ) Har letat efter den tråden men inte funnit den.

Såg ngn bild på hur ngn hade fäst den med 2 plåtbitar och slangklämma eller nått liknande, verkade smidigt.

:3freak Vi har redan gått igenom alla snuskiga associationer angående buttpluggar här, så de roar inte riktigt lika mycket längre...

@mr_rockster: Major, här på forumet, har tillverkat de pluggar som Gävlegänget använder. Tror till och med att det ska finnas bilder upplagda om du söker.

Det som jag har (som Major gjort) till mitt FP-system spänns liksom fast med en skruv... men kolla in bilderna så förstår du nog!

/ V.

Yasha skrev:
Major, här på forumet, har tillverkat de pluggar som Gävlegänget använder. Tror till och med att det ska finnas bilder upplagda om du söker.

Det som jag har (som Major gjort) till mitt FP-system spänns liksom fast med en skruv... men kolla in bilderna så förstår du nog!

/ V.

De e faktiskt mer än ni i gävlegänget som har pluggar från major
en har hittat ända ner till skåne land.....

Dom funkar kanon, mitt doma system var ganska välljudande :)
men efter pluggen kom i fick jag ljudet uppmätt till 94Db på knutstorp

Buttplugg fyr alle!!!!!!

Hojta vilken diameter du vill ha så ska jag se om han har någon över som inte används :kär Jag tror inte han e så aktiv här.

Tänk på att du bränner ut ullen rätt fort för dämparen blir BRA mycket varmare....

Sillen skrev:
De e faktiskt mer än ni i gävlegänget som har pluggar från major
en har hittat ända ner till skåne land.....

Dom funkar kanon, mitt doma system var ganska välljudande :)
men efter pluggen kom i fick jag ljudet uppmätt till 94Db på knutstorp

fick ditt FP plats utan att svetsa om bakdämparen????

mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

Chris Husky skrev:
Är oxå intresserad. Har för mig att där va ngn som tillverkade buttpluggs till Heda bl.a. (eller om det va ngn annan :va ) Har letat efter den tråden men inte funnit den.

Såg ngn bild på hur ngn hade fäst den med 2 plåtbitar och slangklämma eller nått liknande, verkade smidigt.

Det var nog mina dB-ätare du sett... http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/dB-eater/

Tom K, Det där såg ju jäkla intressant ut, måste man bestycka om efter montering?
Vill du sälja ett par (eller kanske ett gäng)?

jesseboy skrev:
Tom K, Det där såg ju jäkla intressant ut, måste man bestycka om efter montering?
Vill du sälja ett par (eller kanske ett gäng)?

Jag har bestyckat för öppet system, men plockar bort pinnen för accelerationspumpen när jag kör med pluggarna (om det inte rör sig om väldigt lång tid, för då kan man behöva gå ner en storlek på huvudmunstycket). Pluggarna är bara för besiktning och de gånger det är banåkning där de ogillar det götta ljudet från dubbel-Sebring :)

Jag gjorde dessa själv hos en polare som har verkstad - men orkar nog inte göra om det igen. Det tar en bra stund att svarva och borra ur (säkert ett par timmar per plugg), så skulle jag ta betalt för arbetet så blir det ganska dyrt. Råmaterialet gav jag en 25-30kr för på skroten...

Annars kan du ju få tjuvkika på min :arsele -plugg (till hojen) så kanske du låta någon verkstad i närheten :va tillverka en...

//POK

mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

När det är s.k. allmänåkning lär man behöva en plugg får att inte bli portad från banan på typ..livstid....
Annars kan man ju byta hela systemet men det känns mindre lustigt för några få timmars körning...

//POK

karlsson skrev:
är det lönt att sätta på ett helsystem när man ändå ska dit med en buttplug

Per-Otto skrev:
När det är s.k. allmänåkning lär man behöva en plugg får att inte bli portad från banan på typ..livstid....
Annars kan man ju byta hela systemet men det känns mindre lustigt för några få timmars körning...

//POK
Har du en sådan plugg på riktigt eller? Vad tar ni för att göra en sådan typ?

- Johan

ingen som provat det gamla hedeliga X:et i dämparen som rallyåkarna använder?

PD skrev:
ingen som provat det gamla hedeliga X:et i dämparen som rallyåkarna använder?
Ger tyvärr inte tillräckligt med dämpning för att få åka överallt där vi vill huliganisera... men iofs så är krysset i "min" dämpare rätt så litet... :brinnerup

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan