Tillvägagångsätt strypning hornet 600

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Sitter här med en 600 hornet som ska trypas har de fyra brickorna som ska sättas i förgasarna. är helt grön på detta. Hur ska jag gå till väga...

plocka bort tanken?
Luftburken? dvs för att komma åt förgasarna.. Sedan är de sjukt dåligt med plats, ska de sättas mellan motor och förgasare eller luft och förgasare?

Tacksamm för svar

Örnie skrev:
2234317 Sitter här med en 600 hornet som ska trypas har de fyra brickorna som ska sättas i förgasarna. är helt grön på detta. Hur ska jag gå till väga...
Skulle tro att det är ungefär samma som på CBR:n. Brickorna sitter mellan förgasarna och cylingerhuvudet, i insugsgummina. Tank, luftburk och förgasarbrygga behöver demonteras. Det är lite mek men inga större problem om man tar det lugnt och är lite försiktig, främst med förgasarbryggan som kan sitta ganska hårt även fast man lossat slangklämmorna. Jag tog ett litet bräckjärn och bände lite försiktigt mot ramen. Då lossade det så fint.
För att sedan på smidigast sätt få i brickorna i gummina kan man lägga dem i hett vatten en stund för att mjuka upp dem något.

J_Park skrev:
2235578 Skulle tro att det är ungefär samma som på CBR:n. Brickorna sitter mellan förgasarna och cylingerhuvudet, i insugsgummina. Tank, luftburk och förgasarbrygga behöver demonteras. Det är lite mek men inga större problem om man tar det lugnt och är lite försiktig, främst med förgasarbryggan som kan sitta ganska hårt även fast man lossat slangklämmorna. Jag tog ett litet bräckjärn och bände lite försiktigt mot ramen. Då lossade det så fint.
För att sedan på smidigast sätt få i brickorna i gummina kan man lägga dem i hett vatten en stund för att mjuka upp dem något.

fixade de så fint, härligt nu går hojen som en sur potta! :huvet

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...