Tillräckligt med pulver för en kick???

Nils N

Hail Norrland
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
mellan 2
Undrar om en 450 exc -03 räcker för lite amatöråkning i stan? Nån som vet hur många kusar 450 har?

Det har den gott och väl. KTM450 är riktigt rapp & fin. Men är det inte ganska bortkastat att ha en 100% racer som stadscykel? Serviceintervallerna gör nog det hela smått orimligt. Men vill man skruva cykel ofta så går det ju alltid.

Tycker det verkar som du inte riktigt vet vad du vill ha..
www.superbike.se Där står allt om alla ktm modeller

Vill ha en racer och köra gata..
skog och sånt... Då kan du lika bra köpa en 625:a eller nått sånt.. Många som kör ggn och enduro med dom.

Den kommer huvudsakligen att gå i skogen och ibland på crossbanan samt, om jag har råd till i sommar, lite på gokartbana och möjligen lite i stan.
Jo, du har rätt, jag har svårt för att bestämma mig...därav frågorna och hoppen mellan olika modeller! But who gives..sommarn är ju inte här än så jag hinner nog ändra mig fler ggr ;) hihi!

Yepp,

Du ledsnar nog att åka på en sådan....... du har ingen nytta för dess fördelar istan, då e det bara kubik som gäller. att du har ett chassi som släpar på en 25 -30kg xtra märker du knappt.......

Köp en LC4a, eller dyl......typ xr650 så får du nog flera problemfria mil istället.

Fixx skrev:

skog och sånt... Då kan du lika bra köpa en 625:a eller nått sånt.. Många som kör ggn och enduro med dom.

Fixx skrev:

Klart grabben ska ha en Ktm men håller med dig att han nog är lite osäker på vad han vill ha :confused: o andra sidan är det inte fel att få lite tips av mer rutinerade motard åkare, var själv velig i valet av hoj men jag valde rätt tillslut men nu måste jag ha en till att bara åka bana med :huvet

Honung skrev:
Klart grabben ska ha en Ktm men håller med dig att han nog är lite osäker på vad han vill ha :confused: o andra sidan är det inte fel att få lite tips av mer rutinerade motard åkare, var själv velig i valet av hoj men jag valde rätt tillslut men nu måste jag ha en till att bara åka bana med :huvet

Tjohoo!! Norrlänning å KTM-åkare, kan det bli mer metal....knappast!

Nils N skrev:
Tjohoo!! Norrlänning å KTM-åkare, kan det bli mer metal....knappast!

Du ska få ett bra tips eftersom du är norrläning, Ktm 625 den kan du åka onroad, offroad och ha mycket roligt med o långa service intervaller, när de andra med vassare hojar servar fortsätter du att bara åka med det inte sagt att de är dåliga hojar men de behöver ständig omvårdnad för att funka bra. skulle själv köpt en 625 eller 660 men det fanns inga att få tag på när jag ville ha ny hoj och jag är alldeles för gammal o lat, måste ha elstart och då går 660 bort.

Lycka till med hoj köp :tomten

Last edited:
Nils N skrev:
Den kommer huvudsakligen att gå i skogen och ibland på crossbanan samt, om jag har råd till i sommar, lite på gokartbana och möjligen lite i stan.
Jo, du har rätt, jag har svårt för att bestämma mig...därav frågorna och hoppen mellan olika modeller! But who gives..sommarn är ju inte här än så jag hinner nog ändra mig fler ggr ;) hihi!

Tror nog att du kan klara dig på CRFen. Men skulle själv välja lite mer kubik om
jag skulle köra mkt skog o grusväg. Skulle däremot inte valt en XR650 eller 640 eller 625:a.
Dom är alla alldeles för tunga. Visst väger 625:an ca. 15 kg mindre men fortfarande för mkt.
Jag tycker du ska välja en hoj i stil med KTM 525. På alla komentarer så låter det som det är så svårt och
så jobbigt som helst att göra service. Men du ska byta olja,filter o hålla koll på att ventilerna står rätt.
Hur lätt som helst om någon visar dig.

/Stefan - som byter bort sin 625:a mot något lättare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT