Tiller värde?

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
En kompis går i köpastankar och har spanat lite på en tiller av årsmodell 99. Sitter slipon på den och den verkar vara i gott skick. Frågan är då vad ung. kan en sådan tänkas vara värd? Sen jag skrotade min hoj mot en bil har jag inte haft så bra koll på priserna och dom har gått ner ganska rejält sen försäkringarna gick upp. Grejen e väl den att han har än mindre koll på priserna :tungan . Så lite vägledning om normalt/bra pris på en sådan önskas. Gärna lite tips om vad som är vanliga? fel på dom och vad man bör kolla på. Givetvis kollas standardsaker som växellåda o.s.v.

tiller

tja, bra val av hoj. Jag köpte min 00: i aug. för 60. men det var billigt och original. Tror att dom ligger rundt 55-70 beroende på utrustning och mil.
Du kan jo fråga i TLtråden på denna sida för att få et bättre svar, men skriv lite mera om hojens utrustning, mil. ect. och en bild om du har.

Micke

Dryga 2000mil, klarlackad, svensksåld, nån lackbehandling, troligtvis dåligt bakdäck, nåt "sportluftfilter". Vid snabb affär kolfiber slip-on och ett kåpglas. Framdäck, drivpaket o.s.v. skall enligt annons vara fräscht än. Gul till färgen.

Typ 65k nånstans... Kanske lite billigare om ägaren är beredd att pruta vi snabb affär.....

Japp, håller med. Max 65k.
Men pruta om backdäcket är kasst. Kostar runt 2k för ett nytt (som är något att ha. Om man inte har kontakter och kan köpa billigare)

Det såldes en på Yamma Center i Helsingborg för 70k. Ungeför samma data som din i övrigt.
Dock så var denna i den långsammaste röda färgen.
Gula är alltid mer värda eftersom de är snabbast... :hihi

Kolla även framdäcket. TLRen har en tendens att slita framdäcken på sidorna, så mönstret brukar se OK ut i mitten men vara dåligt på sidorna.

PutteLiten skrev:
Japp, håller med. Max 65k.
Men pruta om backdäcket är kasst. Kostar runt 2k för ett nytt (som är något att ha. Om man inte har kontakter och kan köpa billigare)

Det såldes en på Yamma Center i Helsingborg för 70k. Ungeför samma data som din i övrigt.
Dock så var denna i den långsammaste röda färgen.
Gula är alltid mer värda eftersom de är snabbast... :hihi

Kolla även framdäcket. TLRen har en tendens att slita framdäcken på sidorna, så mönstret brukar se OK ut i mitten men vara dåligt på sidorna.

Om den var röd måste det väl varit en -98? Dom fanns väl inte -99...?
Det lät dyrt med 70k för en -98, men så är det väl när man handlar hos handlare... Men betalar lite för att dom ska lura en lite... =O)

Det där med framdäcket har jag inte märkt mycket av... :D
Men däremot käkar den bakdäck till frukost.. Käkar faktiskt mest bakdäck på bana oxå, kanske jag som kör som en kärring..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park