Bifogat är bilder från Rickards modifieringar av luftburken på TRX:en, hoppas det är ok att jag lägger ut dem.
Tanken är ju att man ska få kallare luft in i luftburken och därmed högre effekt. Orginalburken suger all sin luft rakt ovanifrån motorn och får således onödigt varm luft.
Den röda stjärnan i bild tre visar mellan vilka ramrör som man bör bygga en värmesköld för absolut bästa effekt.
Har själv gjort en liknande modifiering och fick med hjälp av förgasarjusteringar upp effekten något.
Kom ihåg att justera bränsleblandningen i förgasarna efter modifieringen.
Lycka till!
Tanken är ju att man ska få kallare luft in i luftburken och därmed högre effekt. Orginalburken suger all sin luft rakt ovanifrån motorn och får således onödigt varm luft.
Den röda stjärnan i bild tre visar mellan vilka ramrör som man bör bygga en värmesköld för absolut bästa effekt.
Har själv gjort en liknande modifiering och fick med hjälp av förgasarjusteringar upp effekten något.
Kom ihåg att justera bränsleblandningen i förgasarna efter modifieringen.
Lycka till!
Bifogat
Last edited: