till polen och köpa byggvaror?

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ER6N
Någon som åkt ner till polen och handlat byggvaror?
kakel klinkers kök mm?

Nån som vet vart man ska åka?
Hemsidor med lite info?

Jag kan inte hjälpa dig med länkar personligen men går du in på www.byggahus.se så hittar du massvis av info om det där.
En kompis som bygger hus gjorde på det viset och hon och hennes kille tjänade rätt mycket på det. De köpte lite dyrare prylar som skulle ha kostat ännu mer i sverige men det finns ingen anledning att åka dit och köpa billiga saker då det finns sånt i sverige redan.

franka skrev:
kakel klinkers kök mm?

Hemsidor med lite info?
kök kan man köpa på ikea i polen. sägs vara billigare där. e man sen riktigt jävlig så lämnar man tillbaka det i sverige o får pengar (svenskt pris) tillbaka.
detta är saker jag hört på jobbet. är snickare.

franka skrev:
kakel klinkers kök mm?

Hemsidor med lite info?
Italien är rätt mycket billigare än Sverige och så finns där ett så mycket större utbud än här. Jag menar inte IKEA-stuket utan grejer i lite högre pris/kvalitetsklass. Jag har själv köpt mycket därifrån.

Bingo skrev:
Italien är rätt mycket billigare än Sverige och så finns där ett så mycket större utbud än här. Jag menar inte IKEA-stuket utan grejer i lite högre pris/kvalitetsklass. Jag har själv köpt mycket därifrån.

Fast det är väll ganska så långt och bila ner till.

Någon som vet mer om det här med lecablock. Det sägs att dom görs här och sedan skickas ner till Polen och därefter säljs tillbaka hit till Sverige och sedan så säljs det till privatpersoner. Det är ganska sjukt.

tackar för svaren!!!
jag har hörde nån stanns att det va en kille som köpte sitt ikea kök i polen och betalade där men det skickades till han ifrån ikea i linköping till norrköping.
stämmer det så är det ju riktigt sjukt.

Har precis köpt hus och ska lägga stengolv i hela huset, men inte sjutton köper vi det i Sverige.
Det polska utbudet är bra mycket fräckare och billigare än det svenska.
Jag och min sambo var och scoutade efter schysst klinker i julas och priserna är otroligt lockande.
Men för att få vinst i det hela så måste man räkna med att åka till någon av de riktigt stora byggmarknaderna.
Sedan blir det givetvis extra kul att ta en dags semester i Polen och käka god mat och dricka god öl! :) Lite rekreation samtidigt som man fyndar.
Det där med IKEA vetefan... IKEA är ju inte synonymt med kvalitet oavsett om Du bor i Japan eller Sverige.
I Polen kan Du få unika hantverksmöbler till samma pris som svenska IKEA priser.

Men men... Snart vänder det och det dröjer inte länge förrän Svenska ungdomar åker till Polen för att plocka jordgubbar och Polackerna står på kö för att köpa billiga prylar i Sverige.
Svenska kronan är ju lika imponerande som ett liggsår. :lol

franka skrev:
kakel klinkers kök mm?

Hemsidor med lite info?

Åk till Stettin tog oss c:a 4 timmar dit med släp från Mukran(TS-LIne från Trelleborg)
(Szczecin stavas det tydligen)
sen handlade vi på Castorama helt ok priser
ex. Makita skruvdragare med slag 1500 sek. I Sverige kostar samma 4500:-
(Jag tog 2 hehe)
Luftvärme pump Akai 150kvm 2500 sek här hemma 9995:-
Flytspackel värmegolv Optiroc 100:- säcken
mm.mm. nästan allt e billigare
OBS !!!!! Akta dig för kakel å klinkers visst de e JÄTTE billigt men
Vissa sorter MÅSTE ligga i vatten innan du kan skära dom annars spricker plattorna.

http://www.castorama.pl/

Har du fler frågor PM:A mig

Mvh//Magnus

Henkmaster skrev:
Har precis köpt hus och ska lägga stengolv i hela huset, men inte sjutton köper vi det i Sverige.
Det polska utbudet är bra mycket fräckare och billigare än det svenska.
Jag och min sambo var och scoutade efter schysst klinker i julas och priserna är otroligt lockande.
Men för att få vinst i det hela så måste man räkna med att åka till någon av de riktigt stora byggmarknaderna.
Sedan blir det givetvis extra kul att ta en dags semester i Polen och käka god mat och dricka god öl! :) Lite rekreation samtidigt som man fyndar.
Det där med IKEA vetefan... IKEA är ju inte synonymt med kvalitet oavsett om Du bor i Japan eller Sverige.
I Polen kan Du få unika hantverksmöbler till samma pris som svenska IKEA priser.

Men men... Snart vänder det och det dröjer inte länge förrän Svenska ungdomar åker till Polen för att plocka jordgubbar och Polackerna står på kö för att köpa billiga prylar i Sverige.
Svenska kronan är ju lika imponerande som ett liggsår. :lol

Tänk på att vissa sorters Kakel & Klinker från Polen MÅSTE ligga i blöt innan du skär dom
du får ett rent helvete annars.
//Magnus

Last edited:
*/ ?>
Back