Till minne av Jocke....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Har tänkt så mycket på Jocke hela dagen, är bara en tom och konstig känsla. Svårt att förstå att han bara är borta liksom, var ju inte så länge sedan vi stod och snackade i depån. Han berättade så gärna, och mycket om Isle Of Man, och det syntes så väl på honom att han längtade... Och nu är han bara borta...

Känns som man vill göra något för att visa att man tänker på honom och hans anhöriga, men vad kan man göra. Skicka blommor, samla ihop till en krans... Kan man skära ut nummer 66 i samma typsnitt som han använde, så kan vi alla ha det på våra hojar, som ett litet bevis på att vi tänker på honom. Är
det för töntigt kanske...
Allt känns liksom otillräckligt och ja... Jag vet inte...

bra tanke. Jag skulle iaf sätta upp ett par klistermärken på hojen som minne av honom.

Låter som en bra idé tycker jag.
Jag smäller mer än gärna på ett par dekaler för att minnas jocke.
Det är inte mer än rätt att göra så.

Vi är på väg dit........fick en fiskmås i halsen..när detta hände.
Vi lägger blommor för att hedra Jocke och familj............ :( :( :pannkyss

Jag tycker dekaler låter bra! Blommor till begravning och andra saker är bara för stunden. Ett par dekaler kan vi minnas genom bilder för resten av livet! Jag hade gärna sett en snygg kombination av 66 och JK som var hans initialer.

/Joakim

Jag har pratat med KE Screen (som skär ut alla mina dekaler) och när jag berättade historien så ville han gärna hjälpa till. Verkar inte ens som han vill ha betalt för klistermäkena (om den inte blit allt för många alltså).

Min första tanke var en enkel 66:a i samma typsnitt som Jocke använde, i vitt med svart board runt. Kanske ska göra nån form av intresselista? Eller så fixar jag en bunt så kan folk komma förbi mitt tält i depån eller få vid nån tisdagsträning eller nåt...

Typ så här:

Bifogat

• jocke_66.jpg
    jocke_66.jpg
    11 KB · Visningar: 152
  • jocke_66_2.jpg
    jocke_66_2.jpg
    6.9 KB · Visningar: 150
Macke skrev:
Jag har pratat med KE Screen (som skär ut alla mina dekaler) och när jag berättade historien så ville han gärna hjälpa till. Verkar inte ens som han vill ha betalt för klistermäkena (om den inte blit allt för många alltså).

Min första tanke var en enkel 66:a i samma typsnitt som Jocke använde, i vitt med svart board runt. Kanske ska göra nån form av intresselista? Eller så fixar jag en bunt så kan folk komma förbi mitt tält i depån eller få vid nån tisdagsträning eller nåt...

Typ så här:

Jättebra idé med klistermärken...och distributionen kan man väl kanske fixa på olika sätt. Jag fångar gärna upp några i depån på Sviestads-SM.

Jag slänger upp på racehojen, no prob!

bra idé förresten.

Jocke körde nummer 77 på sb hojen när det hände
Hällsningar Bollox. Hälst ville han alltid ha 65.

Kan man "pensionera" ett nummer inom roadracing i Sverige för att visa respekt mot en person som har förolyckats vid en tävling?

Isåfall så vore det väl en bra idé att göra det med Jockes nummer tycker jag.

wol skrev:
Jocke körde nummer 77 på sb hojen när det hände
Hällsningar Bollox. Hälst ville han alltid ha 65.

Jag såg att han hade det, men för oss här hemma så har väl Jocke alltid varit nummer 66, det var därför jag tänkte på det nummret....
Eller är det mera lämpligt att ta 77?

Vilken storlek är lämplig? 5, 7, 10 cm högt?

Vilken jävla dag det har varit! :( Jag hittade en tråd från i fjol där Jocke ger sin syn på faran med TT: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=56733 Han brann verkligen för IOM och i just det här fallet så hatar jag att ha rätt...
Ett klistermärke på hojen är en fin gest, jag är självklart med.

Det har varit en tung dag idag.

Jag tycker idén med siffrorna är jättebra och köper gärna några uppsättningar.

Jag skulle gärna se en insamling till Jockes dotter Ida, självklart kan inga pengar i världen ensätta hennes far, men på någotvis kanske det kan hjälpe henne någon gång i livet och framför allt visa henne hur många som gillade och nu saknar hennes far

vilket nummer ni än väljer så skulle jag vilja ha/köpa (minst) ett exemplar.

storleken beror väl på vart man tänkt placera den... att anpassa den för svingarmen tror jag är bra, för då blir den inte för stor för att ha där, och passar den där får den plats vart man än vill placera den.

*edit*
den svarta bakgrunden med vit text va snyggast och synligast/noteras mest!

Jag är förstås på!
Man hedrar tyvärr sina bröder för sent, som i detta fall, men jag är naturligtvis på att ha hans nummer nära hjärtat!
Fruktansvärt trist. :(

Eftersom det verkar svårt att fastslå "rätt" nummer, så kanske man ska köra med JK som pålle nämnde?

Bra initiativ macke, fixa fram klibbor lägger jag gärna ner tid på. Får snackas på telefon.
Blir att sätta på bilen eller jycken, för hoj har jag beslutat mig för att inte åka nått mer.......inte en chans i helvete att det är värt det

Last edited:
Macke, fixa till oss oxå är du gullig. Vill ha på hojen och bussen.
Det är det minsta jag kan göra gör en vän jag haft sedan 1982 och nu inte finns bland oss . :(

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti