Till er som var på Falkenberg 17/6 (SMC)

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Har försökt söka på forumet, men inte hittat någon feedback från Broms och kurvkursen som var 17/6.

Undrar bla. följande:
Var det någon som fick avbryta pg.a. ljudnivån?
Hände det någon olycka / tillbud?

Var alla nöjda? =)

Är redan anmälld till 1/7 men är ändå nyfiken :banana

Catway skrev:
2266752 Har försökt söka på forumet, men inte hittat någon feedback från Broms och kurvkursen som var 17/6.

Undrar bla. följande:
Var det någon som fick avbryta pg.a. ljudnivån?
Hände det någon olycka / tillbud?

Var alla nöjda? =)

Är redan anmälld till 1/7 men är ändå nyfiken :banana

på fråga 1 svarar jag: Nej, men ett par fick varningar och fick köra något lugnare.

på fråga 2: Ja, 2 st vurpor, den första en highsider med 2 personer inblandade, den anda en ren avåkning i relativt låg fart.

på fråga 3 svarar jag: kryss och vill tillägga att det var en sjukt rolig och lärorik dag :tummenupp

hade hoppas på ett litet utlägg om dagen... inte bara raka svar på mina ledande frågor.. men de gjode gott att få svar på dem i alla fall =)

Skönt att man får varningar, så man inte blir utkasstad med en gång som jag först trodde :tomten

:banana :banana :banana

Catway skrev:
2268651 hade hoppas på ett litet utlägg om dagen... inte bara raka svar på mina ledande frågor.. men de gjode gott att få svar på dem i alla fall =)

Skönt att man får varningar, så man inte blir utkasstad med en gång som jag först trodde :tomten

:banana :banana :banana
Du får 1 eller 2 varningar. Jag blev varnad men när jag höll runt 120 med jämngas på 6:an så gick det bra, hade ett ganska brötigt slipon på en 750R.

Jag ska också upp där på lördag, men jag slänger nog på org. för att vara på den säkra sidan. Det går rätt fort att slänga på och onödigt att riskera.

Man kommer väl ångra sig i slutändan ändå.

Vi ses.

belsebob skrev:
2268710 Jag ska också upp där på lördag, men jag slänger nog på org. för att vara på den säkra sidan. Det går rätt fort att slänga på och onödigt att riskera.

Vi ses.
Kan säga med en gång att original är ett måste!!

Kan säga med en gång att original är ett måste!!
skulle rekomendera det för alla.
Onödigt att :fatta! på en björn som ska somna....(grymt klar och fin liknelse :) )

vet inte riktigt vad man kan göra för mer utlägg om dagen... allt funkade klockrent

belsebob skrev:
2268710 Jag ska också upp där på lördag, men jag slänger nog på org. för att vara på den säkra sidan. Det går rätt fort att slänga på och onödigt att riskera.

Vi ses.
Ja gör det, det va inga muntra miner när man kom med slipon. Säkert med all rätt...

Fick själv två varningar när jag kom på fullgas.
Org.avgas + öppet luftfilter.
När jag gled förbi mätningen på 6:an
så gick det bra.
Detta var min första bandag och
inte den sista.

KTM660 med originaldämpare gick bra men fick tillsägelse att inte motorbromsa vid mätstationen :hihi

Fick se 95db 2 ggr så det var bara att tippa av lite

är det någon som har bilder från den 17/6 ??

Kul att höra att ni var nöjda och hade fått med er något från dagen. Alla deltagare skötte sig bra, vilket underlättar för oss arrangörer.

Tyvärr hade vi ju, som någon redan skrev, ett par krasher vilket självklart är några för många. Det viktiga är dock att allt fungerade som det skulle NÄR så väl skedde.

Vad gäller bullernivån så riskerar man att bli avstängd om man överstiger 95dB. Att få en varning eller två är ingen självklarhet utan bedöms av banägaren (som sköter ljudmätningen) från fall till fall.

Passerar man med ex. 103 dB spelar det ingen roll hur mycket man slår av. Det räcker helt enkelt inte! Dvs. ingen varning!

Även vi instruktörer ansåg att dagen blev lyckad i och med att ni som deltagare verkade nöjda.

Som tur var fick vi dock några synpunkter på saker som ni ansåg kunde varit bättre, vilket känns skönt så vi har något att ta tag i och kan förbättre dagen ytterligare för er.

Väl mött på lördag!
// Niklas

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma