Till er som inte har Helårskörsäkring

Wiken

Gasglad
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hade en R6:a...
Fick just hem papper från Folksam efter att ställt av hojen. Kommer att få betala 761 kr/månad för att ha den Garageförsäkrad. Tycker det är en ganska så mycket för hög premie.
Hojen är en R6:a -02.
Vad betalar ni andra?

Wiken skrev:
Fick just hem papper från Folksam efter att ställt av hojen. Kommer att få betala 761 kr/månad för att ha den Garageförsäkrad. Tycker det är en ganska så mycket för hög premie.
Vad betalar ni andra?

Det KAN ju bero på att du bor i storstad . . .

Själv betalade jag 1500/halvår när jag hade min på garageförs. förra året... men så bor jag i småstad också :D

Fick hem min premie för garageförsäkringen idag 456 kr för ett halvår inte så farligt. :cool:

Räknade ut att det skulle kosta ungefär lika mycket att ha den helårsförsäkrad som om jag skulle ha den avställd ett par månader.

Hagster skrev:
Räknade ut att det skulle kosta ungefär lika mycket att ha den helårsförsäkrad som om jag skulle ha den avställd ett par månader.

Jag har också helårsförsäkrat... hade bara garageförsäkring under vintern då jag köpt den, då hojen inte var intagen i registret pga garantier osv. . .

Ska betala strax över 400:-/månad i garageförsäkring på Min fireblade -02 inne i centrala Gbg. Tycker det é ganska dyrt.. Den kostar under 100.-/månad där jag bor nu (i skogen)

Jag betalar 85kr/månad för garageförsäkring av zxr-750:n
Har iofs eget garage med larm osv.
Förhandla med andra bolag, finns alltid pengar att hämta.

Ninja 9R skrev:
ca 60 kr/mån på IF :D

340kr/mån på IF...men så bor man ju i den kriminella huvudstaden där folk inte kan skilja på mitt o ditt...

FAAN TA ALLA TJUVAR...

Om andra bolag gör som If så är det storleken på Delkasko som avgör. if tror jag tar ca 10% av delkasko som garageförsäkring.
Så betalar du 600kr i månaden för delkaskodelen betalar du således 60kr/mån för garage...

Har halvförsäkrat hos Folksam för 580 kr/mån.
Garageförsäkringen skulle gå på runt 260 kr/mån, men jag valde att säga upp även denna.

Wiken skrev:
Vad betalar ni andra?

Öhh? Jag ringde o ställde av via knapptelefon häromdagen, vad händer nu då menar ni? Blir det automatiskt garageförs? Eller?

Har aldrig gjort det förut om ngn undrar :confused:

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...