Till er som brukar att lyssna på Radio

Authentik

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2009
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-N
Tjena allihop, har en fråga till er som brukar att lyssna på radio och även till er som inte lyssnar så ofta längre, skulle ni vara intresserade av eller kunna tänker er att lyssna på en radiostation som enbart skulle spela elektronisk dansmusik med fokus på trance och house?

Nu snackar jag inte om Basshunter liknande musik eller dans versioner på de senaste schlager dängorna (Radio 107,5 tex) utan "riktig" trance musik i stil med Armin van Buuren , Tiesto, Paul van dyk etc.
Och förutom det även lira övrig skön musik ifrån Prodigy, Chemical Brothers, Daft Punk, Moby, Antiloop etc för att få till en skön variation.

Skulle ni gilla det här? Skulle vara grymt och tacksamt om så många som möjligt kunde svara på detta, även ni som inte är intresserade (tala gärna om varför i såna fall). Om ni vill så skriv gärna eran ålder också. Anledning till att jag kommer till en sida som sporthoj och frågar är pga att ni är i helt rätt målgrupp och även för att ni inte lyssnar på någon specifik sorts musik. Tack som fan ! :tummenupp

MvH
Danne

det kan du fethaja att jag kommer.

kravet är dock bra mottagning och så lite reklam som möjligt.

hade vart grymt. 19 bast från göteborg.

Är det inte allmänt känt att sporthojar lyssnar på metal? Jag är ingen trance/dansmusiksmänniska så jag kan ha fel men är radio verkligen ett bra medium för sån musik? Jag får i alla fall känslan om att det är lite opassande. Alltså att radion liksom inte är inblandad i de tillfällen då man vill lyssna på sån musik. Jag lyssnar på rätt lite elektronisk musik men jag kan tycka det är rätt schysst att lyssna på lite röyksopp, digitalism, daft punk och sånt men jag skulle inte kunna tänka mig lyssna på en radiokanal som bara spelar sånt.

Samtidigt så har jag aldrig lyssnat på en radiokanal med mest musik, jag lyssnade mest på radio när jag jobbade med radiokåpor och då föredrog jag pratradio, det fördrev tiden mer.

Som sagt jag är väl inte alls rätt målgrupp men det är så jag ser på det i alla fall.

Nä FY.

På radio ska det spelas musik. Inte pling-plongade, blippande, skränande eller ljud som vilken barnleksak som helst kan ge ifrån sig.

Jag får psykiska men av att lyssna på såndär musik med tre slingor på 10sek som loopas i 5-50min och kanske ett litet "blipp" emellanåt för att variera sig.

[YOUTUBE-ID]zacNSyrTA4c[/YOUTUBE-ID]

:fakta

Alternativt:

[YOUTUBE-ID]sv1KMp0u0yk[/YOUTUBE-ID]

Edit: 18 från Kramfors, huserar dock i Arjeplog numera.

Svar absolut nej.

Svårt för musik som inte är gjord med instrument.

24 från Södermalm.

Jag får psykiska men av att lyssna på såndär musik med tre slingor på 10sek som loopas i 5-50min och kanske ett litet "blipp" emellanåt för att variera sig.

kan inte någon länka till klippet med discomoppen som ett gäng killar drar igång i ett bostadområde, ni vet vilket jag menar

Jag lyssnar på allt. Släng in lite gammal Tidytrax/Nukleuz hardhouse också så blir det ännu bättre.

edit: -> 26

Nej, men gärna en station som är som P3 Dans, fast dygnet runt istället för två timmar per vecka. Enbart kärringtrans blir för lite enformigt för mig.

30 år.

Absolut, tycker det ska finnas valmöjligheter.
Har själv en väldigt blandad musiksmak.

28 år.

ABSOLUT JA.
Lite house mixad med progressive, trance mm.

Saknar en radiokanal med bra gung.

38 bast.

Jag skulle lyssna på den stationen hela tiden. Den lilla radiostunden i bilen som blir är endast 107,5 (oftast för fjollig ny musik) samt 107,1 (som är mycket sämre än förut). Så det blir mest att jag stoppar in USB-minnet i stereon och poppar.

För det mesta är det blandad trance, Dance och Hardstyle. :)

Pojke på 20 år som söker delad värme i Stockholms län.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman