Tight nytt skinnställ!

Fredde@vtr

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Hoj
1998, Honda VTR 1000F
Hejsan
Jag har ett nytt skinnställ som sitter så himla tight. Det var på nåders att jag fick köpa så stort (enl Lelles) men själv tyckte jag det var som kallpressad falukorvsförpackning. Nån som vet hur man kan få det att passa bättre? Särskilt över axar och överdel.
Kanske ställa sig i duschen med stället och sedan ge sig ut på en långtur?

/Fredde

Hejsan
Jag har ett nytt skinnställ som sitter så himla tight. Det var på nåders att jag fick köpa så stort (enl Lelles) men själv tyckte jag det var som kallpressad falukorvsförpackning. Nån som vet hur man kan få det att passa bättre? Särskilt över axar och överdel.

/Fredde

Använd använd använd.... de töjer sig säger dom som vet.....lycka till

Ok, så duschen är inget bra alternativ. Jag hade det första gången i lördag från 7.00-14.00 och när jag kom hem hade jag så j.... a ont i axlarna och nacken.
Nu har jag fettat in det med hopp att det ska mjukna före mig!
Ja ja... det är väl bara att använda om om om. Risken är att jag formar mig till stället och inte tvärtom. :wiggle

Mitt var oxå så där jäkla tight.... Får knappt på mig det. HEHE. Men enligt Lelles så satt det som handen i handsken på mig. Nu har jag använt det ett par gånger och det börjar kännas bättre....

Fan jag har ett Arlen Ness hemma som känns alldeles för litet men......det ska nog bli bra hoppas jag, problemet är ju var ska man ha pengar och mobil ?????

Fetta in det är aldrig fel, annar kan det va en bra idé att ha det på sig hemma ibland för att töjja det :)

Duscha i det o lägg dig o sov sen.

Bada det i Ekol Olja och sen har du det på dig och knatar runt då blir det mjukt och smidigt rätt fort :) Alternativt ta ut innerfodret så det bara är skinnet kvar lägg det i badkaret och häll på ett par liter ekol olja låt det ligga där och dra ett dygn eller två och sen brukar det ha mjuknat riktigt bra och då formar det sig lättare samt är superinpregnerat :) För mjukt läder formar sig mycket fortare än hårt och nytt läder :)

Funkta upp det lite och sen ut och kör, då sträcker det sig på rätt ställen.
Du ska inte gå in det du ska köra in det!

Fan jag har ett Arlen Ness hemma som känns alldeles för litet men......det ska nog bli bra hoppas jag, problemet är ju var ska man ha pengar och mobil ?????

Åk omkull med plånka och mobil i innerfickan och se dina revben ryka all världens väg!

Om stället sitter tight som satan så sitter skydden kvar när (inte om) du åker omkull. Det skall inte vara bekvämt som mysbyxor att ha på sig, det ska skydda när man tumlar runt på asfalten!

/ Jens

Åk omkull med plånka och mobil i innerfickan och se dina revben ryka all världens väg!

Om stället sitter tight som satan så sitter skydden kvar när (inte om) du åker omkull. Det skall inte vara bekvämt som mysbyxor att ha på sig, det ska skydda när man tumlar runt på asfalten!

/ Jens

javisst ! på väg ut i lekakulorna o den mjuuuka sanden på tex. bulten !!!!

Det viktigaste för säkerheten är att man är bekväm, rörlig och uppmärksam... på omgivningen, inte kläderna!
Skulle aldrig åka runt i kläder som fick mig att tappa koncentrationen, livsfarligt..

Om man nu tvunget ska köpa för tajt ställ föreslår jag att man "kör in det" hemma, inte i trafiken..

Dessutom ska man minnas att stället enbart skyddar mot "nötskador", de inbyggda skydden mot "slag".. Ingenting kan rädda dina inre organ vid en kraftig kollision.. Kvar blir en skinnpåse med ditt forna jag i "slarvsylteformat"..

Kör som om du vore naken!

.

Last edited:
Kniper det riktigt ordentligt kan du ju alltid fukta in det (dusch, bad, sprayflaska, tvättsvamp, vad som passar dig bäst) och sen stretcha. Kryp ihop i fosterställning, sätt dig på huk, ner i spagat och splitt, upp i brygga och så vidare. Tänj riktigt ordentligt i de poser där stället känns som tightast så att det iallafall formar till sig där, sen ut och åk ett par vändor så formar det sig efter åkposen också. Värt ett försök om det nu är riktigt jävla ajsomfantrångt...:)

Hejsan

/Fredde

La in exakt samma fråga förra året när ja köpte nytt ställ. Va sjukt tight. När det va nytt va det alldeles för tight utan rygg skydd. Nu får det inte bli mer töjt för då e det för stort med ryggskydd.

Töjer sig mkt !

Det viktigaste för säkerheten är att man är bekväm, rörlig och uppmärksam... på omgivningen, inte kläderna!
Skulle aldrig åka runt i kläder som fick mig att tappa koncentrationen, livsfarligt..

Om man nu tvunget ska köpa för tajta ställ föreslår jag att man "kör in dem" hemma, inte i trafiken..

.

helt rätt, köpte själv ett tält i strl. 56 för att inte ärmarna skulle sluta strax under armbågarna o inte tryck upp killen i halsen när man sätter sig på moppen o ändå får man inte plats med skyddsvästen under för då stryps man, kör med skydds t-shirt från HM ! dom svarta är bäst !!!

Kniper det riktigt ordentligt kan du ju alltid fukta in det (dusch, bad, sprayflaska, tvättsvamp, vad som passar dig bäst) och sen stretcha. Kryp ihop i fosterställning, sätt dig på huk, ner i spagat och splitt, upp i brygga och så vidare. Tänj riktigt ordentligt i de poser där stället känns som tightast så att det iallafall formar till sig där, sen ut och åk ett par vändor så formar det sig efter åkposen också. Värt ett försök om det nu är riktigt jävla ajsomfantrångt...:)

Nu var det MCställ det pratas om och inte vad man skall göra med kläderna till fredagsfesten. ;) :D:tuttar

Last edited:
La in exakt samma fråga förra året när ja köpte nytt ställ. Va sjukt tight. När det va nytt va det alldeles för tight utan rygg skydd. Nu får det inte bli mer töjt för då e det för stort med ryggskydd.

Töjer sig mkt !

Det där låter nice, köpte ställ för 2 dagar sen o jag får inte plats med ryggskyddet som läget är nu men skönt o höra att det töjer sig så pass mkt:):tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman