Tig svets? Kan nån ge råd?

cowboy83

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
fireblade-98
Hittade den här tigsvetsen när jag letade lite http://www.wpmaskin.se/shop/index.php kolla verktyg, svetsar, kombisvets.

Den hade passat perfekt ju att man får en plasma skärare pinnsvets å tig i ett.. och det är ju inget farligt pris.. Vet att det bara är en DC svets så man inte kan svets alu med den men de hade jag inte tänkt göra ändå..

Är det nån som kanske har en eller provat den här?
Eller nån svetsare som kan berätta vad den saknar å om de e skrap eller hf tändning på den?

Verkar för billigt för att det inte ska vara nått konstigt...

Hittade den här tigsvetsen när jag letade lite http://www.wpmaskin.se/shop/index.php kolla verktyg, svetsar, kombisvets.

Den hade passat perfekt ju att man får en plasma skärare pinnsvets å tig i ett.. och det är ju inget farligt pris.. Vet att det bara är en DC svets så man inte kan svets alu med den men de hade jag inte tänkt göra ändå..

Är det nån som kanske har en eller provat den här?
Eller nån svetsare som kan berätta vad den saknar å om de e skrap eller hf tändning på den?

Verkar för billigt för att det inte ska vara nått konstigt...

verkar sakna HF, då kan du lika gärna köpa ett tig-slangpaket och koppla till en likriktare= ganska tråkigt att jobba med. men plasmaskärare e ju alltid kul att ha. det andra AC/DC alternativet verkar betydligt bättre. till smågrejor duger det fint. sen får du köpa gasklocka för en tusing till och sedan moms på det hela. kolla även på www.drift-underhall.se

verkar sakna HF, då kan du lika gärna köpa ett tig-slangpaket och koppla till en likriktare= ganska tråkigt att jobba med. men plasmaskärare e ju alltid kul att ha. det andra AC/DC alternativet verkar betydligt bättre. till smågrejor duger det fint. sen får du köpa gasklocka för en tusing till och sedan moms på det hela. kolla även på www.drift-underhall.se

Oki.. Momsen e ju inget större bekymmer men de e ju kass om de e skrap tändning på den.. Blev ju lite fundersam när det stod (Arc-sarting: Hf/touch/touch ) vad det betyde? vet du?

Den du hade hittat verka ju helt ok.. Fan vilken djungel det är att hitta svets när man inte vill pröjsa 15-20 tusen för en kempi..

Kollat www.verktygsboden.se ?
Om jag inte hittade någon där så skulle jag kolla begangnade.
Kolla med södermalms maskin i sköndal, de har både nya och beggade.
Ett annat tips kan vara att hålla lite utkik i tidningar när det är konkursauktioner, mycket ofta finns det olika typer av svetsar.

mina 2 cent
/Peter

Jag har en gasklocka som nästan e oanvänd 500:- så är den din. Intreserade Pmar

Kollat www.verktygsboden.se ?
Om jag inte hittade någon där så skulle jag kolla begangnade.
Kolla med södermalms maskin i sköndal, de har både nya och beggade.
Ett annat tips kan vara att hålla lite utkik i tidningar när det är konkursauktioner, mycket ofta finns det olika typer av svetsar.

mina 2 cent
/Peter

Va inne på verktygsboden idag å köpte depå stöd till hojen.. fan va billiga de var! 299 fram å 399 bak..
Men hittade ingen tigsvets ja ville ha....
Konkurs auktioner var ju en bra idé.
Får ju ordentligt garage nu till sommaren så då ska de fan in ordentliga verktyg oxå så de blir skoj å skruva igen!
Har södermalms maskin nån www sida?

*/ ?>
Back