Tidsschema SO Åsen 28-31/7

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Samma problem som i fjol! Har desperat sökt igenom Karlskogas hemsida på jakt efter ett tidsschema för SO:t 28-31/7, men inget! (Jag är erkänt dålig på att leta...) Är det någon som vet var jag kan hitta informationen :confused:

Jag mailade men har inte fått svar ännu. Ska maila igen kanske? För mig är det vitalt att veta när kvalen är på lördagen eftersom jag nog kommer missa det första och måste köra det andra om jag ska vara med och köra.

Goodstuff skrev:
Jag mailade men har inte fått svar ännu. Ska maila igen kanske? För mig är det vitalt att veta när kvalen är på lördagen eftersom jag nog kommer missa det första och måste köra det andra om jag ska vara med och köra.

Utterström mailade till Tony i förra veckan och fick till svar att han "höll på att skicka ut allt via mail just nu". Sedan dess har ingen hört nå´t, åtminstone inte jag eller Utter...

Utterström trodde att träningen var på torsdagen. Vilket vansinnigt upplägg så fall! Istället för tre dagar blir det fyra för de som reser långt.

:confused:

Nyteknik skrev:
Utterström trodde att träningen var på torsdagen. Vilket vansinnigt upplägg så fall! Istället för tre dagar blir det fyra för de som reser långt.

:confused:

Så var det förra året också vill jag minnas, fri träning torsdag sen ett kval på fredagen och ett på lördagen.

Chris Ash skrev:
Så var det förra året också vill jag minnas, fri träning torsdag sen ett kval på fredagen och ett på lördagen.

Har för mig rejset var på lördagen? kvalen på torsdagen och att man inte gjorde något på fredagen alls? För att "folk ville festa" eller hur det nu var.

oFFkeFF skrev:
Har för mig rejset var på lördagen? kvalen på torsdagen och att man inte gjorde något på fredagen alls? För att "folk ville festa" eller hur det nu var.

Nej, racet var på söndagen. Nu minns jag tyvärr inte (pre-senil demens?), men har för mig att vi inte gjorde ett smack på fredagen...

racerskalman skrev:
Nej, racet var på söndagen. Nu minns jag tyvärr inte (pre-senil demens?), men har för mig att vi inte gjorde ett smack på fredagen...

Det stämmer nog fan nu när jag tänker efter, jag var rejält irriterad på nånting minns jag och det var nog det......

Festa kan folk göra hemma. Fre-Sön ska det vara.

Fick schemat för helgen via mail från Tony på Karlskoga Motorstadion här om dagen. Proffsigt - så borde alla arrangörer göra. Men gärna ännu lite tidigare.

För er som ännu inte har fått det ser 250-helgen ut såhär:

Torsdag
Fri träning: 12.40-13.25 (med 125 Racer)

Fredag
Fri träning: 09.35-10.00 (bara 250 racer)
Kval 1: 14.30-14.50

Lördag
Kval 2: 11.00-11.20
Kval 3: 16.15-16.35

Söndag
Race: 16.00 (20 varv)

Last edited:
Ett kval i 250 på fredagen, vad ska det vara bra för? Då är jag och Oscar i Gôteborg för att sno de bästa platserna till U2...

/Joakim

Pålle skrev:
Ett kval i 250 på fredagen, vad ska det vara bra för? Då är jag och Oscar i Gôteborg för att sno de bästa platserna till U2...

/Joakim
Alla andra som kör 250 kommer vara på plats för fredagskvalet och det kommer varar torrt och fint. På lördagen blir det hällregn.

Nyteknik skrev:
Fick schemat för helgen via mail från Tony på Karlskoga Motorstadion här om dagen. Proffsigt - så borde alla arrangörer göra. Men gärna ännu lite tidigare.

För er som ännu inte har fått det ser 250-helgen ut såhär:

Torsdag
Fri träning: 12.40-13.25 (med 125 Racer)

Fredag
Fri träning: 14.30-14.50 (bara 250 racer)
Kval 1: 14.30-14.50

Lördag
Kval 2: 11.00-11.20
Kval 3: 16.15-16.35

Söndag
Race: 16.00 (20 varv)

Friträningen på fredagen är mellan 9.35 och 10.00

Nyteknik skrev:
Alla andra som kör 250 kommer vara på plats för fredagskvalet och det kommer varar torrt och fint. På lördagen blir det hällregn.

Ja, är det risk för det får vi la stanna litta längre.

/Joakim

Nyteknik skrev:
Det stämmer. Har ändrat i mitt inlägg.

Ska du vara med på träningen? Var du där i onsdags? Några varvtider som du vill avslöja?

Har beredskap på jobbet nu, så ingen träning den här veckan. Tanken är väl att jag ska dit nu på onsdag istället.
Sen tänkte jag köra torsdag-söndag själva raceveckan.

oFFkeFF skrev:
Har beredskap på jobbet nu, så ingen träning den här veckan. Tanken är väl att jag ska dit nu på onsdag istället.
Sen tänkte jag köra torsdag-söndag själva raceveckan.
Det innebär att du får två pass om ca 20 min extra utöver de tre kvalpassen. Själv tycker jag inte den extra tiden hemifrån och kostnaden för så lite bantid motiverar den fria träningen.

Nyteknik skrev:
Det innebär att du får två pass om ca 20 min extra utöver de tre kvalpassen. Själv tycker jag inte den extra tiden hemifrån och kostnaden för så lite bantid motiverar den fria träningen.

Man måste inte vara myspappa hela tiden ;) Att glida runt i depån kan vara en trevlig avkoppling från resten av världen, bikeweek är det dessutom gott om folk, både raceråkare och vanligt folk, grilla på kvällarna och vara social.
Tillsammans med 125'orna är det ju ett 45-minuters pass + 20 minutaren på fredagmorgonen. Iofs blir det säkert inte mer än 40-minuter åkning, på grund av att man inte orkar köra mer ;)

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back