Hej.
Köpte för en tid sedan en begagnad Suzuki TU250X. Några dagar senare bröt jag två revben (ramlade ner från en stege) så det blev inte särskilt mycket köra - kanske högst en timme per gång lite då och då - revbensbrott gör jävligt ont...
Men igår kväll körde jag lite mer - ca tre timmar och blåste på lite mer än tidigare.
När jag kom hem hörde jag ett tydligt tickande från ventilerna när motorn gick på tomgång. Förmodar att motorn blivit rejält mer belastad och varm än vid tidigare körningar.
Var ute körde en sväng dagen efter (en knapp timme) men hörde inget tickande vid hemkomsten.
Frågan är:
Ska jag bry mig eller är detta normalt? Hojen har gått lite drygt 600 mil.
Tickandet var diskret men ändå väldigt tydligt. Men jag skulle inte vilja kalla det för knackningar.
/Alar
Köpte för en tid sedan en begagnad Suzuki TU250X. Några dagar senare bröt jag två revben (ramlade ner från en stege) så det blev inte särskilt mycket köra - kanske högst en timme per gång lite då och då - revbensbrott gör jävligt ont...
Men igår kväll körde jag lite mer - ca tre timmar och blåste på lite mer än tidigare.
När jag kom hem hörde jag ett tydligt tickande från ventilerna när motorn gick på tomgång. Förmodar att motorn blivit rejält mer belastad och varm än vid tidigare körningar.
Var ute körde en sväng dagen efter (en knapp timme) men hörde inget tickande vid hemkomsten.
Frågan är:
Ska jag bry mig eller är detta normalt? Hojen har gått lite drygt 600 mil.
Tickandet var diskret men ändå väldigt tydligt. Men jag skulle inte vilja kalla det för knackningar.
/Alar