Thundercat

Armlös

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Thundercat-98
Hej på er.

Så har jag äntligen tagit mig i kragen och tagit det där A-kortet som man har "tänkt" att göra dom senaste 10 åren, jag tog kortet i början av Juli och två Veckor senare köpte jag mig en -98 Thundercat vilket visade sig vara en kanon hoj.

välkommen!

funderade också på en thundercat, men "R" betäckning på åsk-katten gav lite för otäcka försäkringskostnader, så d blev en SV för min del.

Grattis till en skön hoj. Jag tycker den är relativt billig att försäkra om man jämför med nyare liters hojar.
26 år stockholm med 750kr mån halv helt ok..

Visst är försäkringarna helt sanslösa men jag betalar 550:- i Månaden för en helförsäkring, men jag sneglade först på en R6a men där kan vi snacka dyra försäkringar.

Armlös skrev:
Visst är försäkringarna helt sanslösa men jag betalar 550:- i Månaden för en helförsäkring, men jag sneglade först på en R6a men där kan vi snacka dyra försäkringar.

hehe vad billigt!
Min förra hoj kostade 700kr i månaden om jag hade enbart garageförsäkring ; )
1700:- för halv annars per månad :tummenner

Armlös skrev:

Har du färskt körkort och bor i Stockholm låter det der som en riktigt bra premie för en katta. Själv pyntar jag 430 i mån, men jag är ju överårig och har kört hoj sen 1981. :)

Jag ringde runt till varenda bolag jag hittade på nätet och det skiljer säkert 30 000:- mellan det dyraste och det billigaste, med visst har jag fått en premie som är helt OK om man ser till vad vissa får betala.

välkommen hit och grattis till en skön hoj.
Började själv mina mc-dagar på en sån där

Armlös skrev:
Jag ringde runt till varenda bolag jag hittade på nätet och det skiljer säkert 30 000:- mellan det dyraste och det billigaste, med visst har jag fått en premie som är helt OK om man ser till vad vissa får betala.

Får man fråga vilket bolag? Jag är själv från stockholm och 30.. blir klar med kortet nu i höst. Har också sneglat på thundercat men trodde den skulle vara dyrare än 6600:- hel/hel - för det är vad du betalar eller?

d

eccentric skrev:
Får man fråga vilket bolag? Jag är själv från stockholm och 30.. blir klar med kortet nu i höst. Har också sneglat på thundercat men trodde den skulle vara dyrare än 6600:- hel/hel - för det är vad du betalar eller?

d

Jag betalade runt 7500:- dom två första Veckorna men sen blev jag 35 år och då sjönk den ner till runt 6600:- hos Folksam, men kolla även försäkringsbolaget Tennant dom verkar ha rätt hyggliga premier.

Lycka till.

Grattis till ett bra hojval! :tummenupp

Har själv avverkat en 800mil denna sommar på en thundercat och är helnöjd. F-premien föll ut bra också för min del, jag är dock 23 och bor på en mindre ort än du men betalar ~5000:-/år helförsäkrat (om den är påställd hela året :tomten ).

eccentric skrev:

d

Min är nog till salu PM om du skulle vara intresserad den finns i gullmarsplan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT