Thunderbikes

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Hur coolt vore det inte att ha en sån här serie i Sverige? Har det försökts? Har inte sett några race, men om man läser reglementet, och ser vilka hojar som är med så blir man ju rätt sugen...

Reglemente
http://www.thunderbike.org.uk/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=652

Hojar 2009:
http://www.thunderbike.org.uk/bike_list.php

En Vyrus :yoparty

(För att förtydliga, det är en serie i England, vars huvudsakliga regel är vikt/effekt-begränsning. Prototyper, standard, tekniskt intressanta, allt är tillåtet. Jämna race och kul startled premieras.)

Last edited:
Thunderbike körde ihop med MotoGP för ett gäng år sedan då som en world cup.
John Kochinski vann på en Kawa nåt år.

Edit: Läste länken nu och det var ju inte samma alls.

Thunderbike körde ihop med MotoGP för ett gäng år sedan då som en world cup.
John Kochinski vann på en Kawa nåt år.

Edit: Läste länken nu och det var ju inte samma alls.

Jaha, nu hann du ändra. Thunderbikes var supersport 600 innan det blev en VM-klass ihop med WSB.

Vill minnas att namnet "Thunderbikes" användes på någon klass i SO när den serien startades. Kommer dock inte ihåg för vilken klass? Kan ha varit 125 standard eller 1000 standard som hette nått sånt då.

Jag tycker konceptet med vikt/effektförhållande som nästan enda begränsing låter apkul. Vill man kan man ratta en Vyrus med extra allt, eller så fixar piffar man upp en gammal GSX-R750 litegrann, och är ändå "hyfsat" konkurrenskraftig.
Rätt kultiga startled i alla fall!

Vill minnas att namnet "Thunderbikes" användes på någon klass i SO när den serien startades. Kommer dock inte ihåg för vilken klass? Kan ha varit 125 standard eller 1000 standard som hette nått sånt då.

Jag vill minnas något liknande, men samtidigt har jag för mig att det vi idag kallar Superstock 1000 då benämndes "Stor standard". Såg Jerker Axelsson sopa banan med alla på en YZF 1000 Thunderace på Gelleråsen ett år vet jag, någon gång på senare halvan av nittiotalet. :yoparty

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup