Thunderace vs zx9r

staryard

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
yamaha thunderace -97
Hej funderar på att byta till någon av dessa hojjar någon som kan lista lite för och nackdelar med dom? Har nu en cbr600 och känner att den är allt för liten.

Last edited:
Tjena!
Har inte ägt någon av dom men provkört polarnas hojar.
Jag satt mer upprätt med fotpinnarna längre ner på yzf:en dock tror jag den hade den lägre kåpglas. Bra bottendrag, bra vid skjutsning.

Kawan (en -98) har jag lånat vid en bandag, kändes helt okej.
En jag känner (RRRRR på SH) drar på europasemester varje år så den går att ha till lite av varje!
Kolla hans varv på Ringen (sök på LT2LT2LT2) det går FORT!

Det är rätt stor skillnad på Zx9r 94-97 och 98-framåt. Den gamla zx9 är rätt lik thunderace:en som är en potent sporttourer medans den nyare är en ren sporthoj i klass med R1.
Jag har inte kört thunderace men den gamla ZX9:an var rätt skön att köra. Lite tung att kasta runt kanske men riktigt skön motor. Den jag körde var strypt till 100 hk. Strypningen ska tydligen sitta i trottellocket.

Bytte från en Honda cbr 600 -92 till en zx9r -98 för 2 månader sen. Nu har jag bara haft kortet sen november förra året men jävlar vilken skillnad det är i kraft. Helt sjukt!

Sen är den väldigt bekväm att köra också, dock inte riktigt lika smidig i kurvor som hondan tycker jag. Ska man köpa zx9r se till att det är årsmodell 1998 och ovan.

Thunderacen har jag inte mkt att säga om, tittade lite åt det hållet också men det var alltid meningen att det skulle bli en kawasaki!

Den gamla zx9 är rätt lik thunderace:en som är en potent sporttourer medans den nyare är en ren sporthoj i klass med R1.

Nej, någon R1:a är det inte, större, upplevs tyngre och inte lika vasst chassie.
Däremot är det en förbannat bra hoj som klarar av det mesta, bra körställning, kanon att åka långt på. Stabil och trygg hoj som är fin att skjutsa på.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back