Thansen kommer öppna i Sverige.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02

Jämförde 4l Castrol Power 1 - kostar 339 DKK (475 SEK) och är då "fyndpris" 15% rabatt
Kostar 459 SEK på Oljemagasinet - kan finnas bättre o sämre jämförelser

Slösa inte bort Er tid på några utvecklingsstörda danskar…Jag har en kollega som precis har passerat det skitlandet och behövde delar till en akut reparation på sin racebuss. De mer eller mindre vägrade sälja prylarna till honom då han inte kunde uppge ett danskt regnummer…Gick hur bra som helst att handla delar på modellkod eller chassienummer i Sverige, Norge och Tyskland…

Slösa inte bort Er tid på några utvecklingsstörda danskar…Jag har en kollega som precis har passerat det skitlandet och behövde delar till en akut reparation på sin racebuss. De mer eller mindre vägrade sälja prylarna till honom då han inte kunde uppge ett danskt regnummer…Gick hur bra som helst att handla delar på modellkod eller chassienummer i Sverige, Norge och Tyskland…
Vi får hoppas de inte kräver danskt registreringsnummer för att handla i affären i Sverige sen då. :crash
Annars kan deras Sverige satsning bli ganska olönsam.

Haha det var stora ord att döma ut ett helt land pga en incident. Undra hur många sådana historier det finns om Sverige från turister som varit här och undrat varför man inte kan köpa en flaska vin på mataffären till grillningen. Ett och annat runt ord tror jag.

Danskar är inte perfekta - men det är fanimig inte vi svenskar heller. :)

Det må vara så, men det finns fler saker i samma historia (som jag inte tänker dra här) som fick både mig och andra kollegor att häpna över hur extremt kundovänlig någon egentligen kan vara och samtidigt hävda att detta är ”dansk standard”…

Personligen ser jag inte heller något utrymme för ytterligare en firma som säljer samma skräp som Biltema och Jula. Dessa har redan konkurrerat ut 90% av alla gamla klassiska järnhandlar, så vad blir utkomsten av att de får konkurrens av ytterligare en aktör…? Knappast billigare priser på det fåtal saker man kan tänka sig att köpa, men förmodligen en definitiv död för alla kvarvarande järnhandlar och verktygsställen som inte är megastora supermarkets…?

Tror de kan få svårt att lyckas. Men när jag kollade lite snabbt på deras camping utbud så har de ju en hel del "märkesgrejer" Thule, Peggy peg tex. Har de rätt priser så kan det kanske funka.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back