TH kanske dyrare än de säger

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Ringde för några veckor sedan o kollade försäkringar för för gammelgixxern o fick klart billigast hos TH, 1800 helår/halv =150kr i månaden trodde jag. När jag nu skulle täckna försäkring så visade det sig att 150/mån var utslaget på hela året om man hade den påställd, så under sommar månaderna var det dyrare än under vintern. På min gjorde det 100 kr mer i månaden under sommaren inte så mkt för mig men jag kan tro att det skiljer en hel del för en nyare hoj som bara kör i c:a 6mån under sommaren. Pga det här så kan ju en dyrare förs. hos ett annat bolag bli billigare, hoppas ni förstår hur jag menar!

Steve Harris skrev:
Ringde för några veckor sedan o kollade försäkringar för för gammelgixxern o fick klart billigast hos TH, 1800 helår/halv =150kr i månaden trodde jag. När jag nu skulle täckna försäkring så visade det sig att 150/mån var utslaget på hela året om man hade den påställd, så under sommar månaderna var det dyrare än under vintern. På min gjorde det 100 kr mer i månaden under sommaren inte så mkt för mig men jag kan tro att det skiljer en hel del för en nyare hoj som bara kör i c:a 6mån under sommaren. Pga det här så kan ju en dyrare förs. hos ett annat bolag bli billigare, hoppas ni förstår hur jag menar!

Dom upplyste dig inte om att det var frågan om en årsförsäkring då?
Jag har kört med deras årsförsäkring i ett par år nu och jag tycker det är ett vettigt alternativ, man slipper ställa av och på höst och vår.
Bara att ta fram biken och köra när andan faller på.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Dom upplyste dig inte om att det var frågan om en årsförsäkring då?
Jag har kört med deras årsförsäkring i ett par år nu och jag tycker det är ett vettigt alternativ, man slipper ställa av och på höst och vår.
Bara att ta fram biken och köra när andan faller på.
//Tobbe
Nej det var ingen helårsförsäkring det var frågan om, tror faktiskt du har större nytta av årsförsäkring än vad jag har, du torde väl ha 2-4 mån längre säsong än jag. man bor på fel ställe för hojåkning, tog min premiärtur idag -1 och fick kryssa genom isfläckar på de mindre vägarna

Steve Harris skrev:
Nej det var ingen helårsförsäkring det var frågan om, tror faktiskt du har större nytta av årsförsäkring än vad jag har, du torde väl ha 2-4 mån längre säsong än jag. man bor på fel ställe för hojåkning, tog min premiärtur idag -1 och fick kryssa genom isfläckar på de mindre vägarna
Jo du har nog rätt i att säsongen är lite längre här i söder än hos dig.
Då var det illa av T-H att inte upplysa dig om detta.
Men mina erfarenheter av försäkringsbolag säger att man själv måste vara rätt påläst på vad man ska fråga om, det är trist att man inte kan lita på att man får den info man förväntar sig. :(

//Tobbe

Det är just för att man inte ska "plocka russina ur kakan" som de har denna policy (som förövrigt gällt under alla år jag försäkrat hos Holmia och senare TH).

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!