Textil/allvädersställ till sporthoj

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
vet att dom flesta säger man ska ha skinn, men vill gärna ha textil pga jag tycker det helt enkelt är skönare om man ska långt i varierande väder.
men finns det nåt som ser sportigt ut och sitter slimmat som passar sig till en sporthoj?

Berik har ett par textilbyxor som sitter som en sport-läderbyxa, det är modell 6067, kan vara svår att få tag på beroende på storlek då den inte tillverkas längre. Men googla så hittar du den. Jag prövade strl 50 men den var liten i midjan, men ack vad skönt den satt.

Om du kombinerar A-star T-dyno jackan med ett par hyggligt tajta brallor också från A-star borde du komma i närheten av det du söker, typ Air-flo

Testa googla bilder med söktråden "Alpinestars air sport textile", så får du kanske lite inspiration

alpinestars hade ju riktigt fina saker, ska se om det finns i närheten så man kan testa, vad tycker folket om denna jackan annars? hade passat bra då jag redan har lindstrands byxor så då kan man koppla ihop dom, passar denna till sportsegmentet någotsånär?
http://www.motobikers.se/sv/product/2457/LindSTRands-Induz-NYHET

Den är schysst tycker jag. Här kommer ett annat alternativ till bra pris om storleken funkar....
http://www.blocket.se/ostergotland/Lindstrands_Condor_38309659.htm

Jag har både Berik-byxorna och Lindstrand Curtis jeansen.
Berik känns riktigt bra, gillar att midjan i ryggen är lite högre. Däremot är kvalliten på dragkedjan och kardborrbandet vid foten av tveksam kvallitet. Iallafall på mina där dessa gått sönder.
Lindstrands byxa "Curtis" sitter riktigt illa på mig. Som ett par vanliga jeans men hur jag än spänner ett skärp runt midjan så sitter de inte ordentligt när man rör på sig. Nackdelen med textilställ jag testat, i jämförelse med skinn är att dragkedjan sällan går hela vägen runt. Så jacka och byxa sitter inte ihop lika bra.

Den ser ju bra ut, sen i slutet spelar det mindre roll tycker jag, bara det sitter perfekt annars vill man ju byta ändå!

Har alpinestars t-dyno jacka textil jacka , den sitter tight funkar bra, förutom när jag körde i kraftigt regn då blev man blöt på magen typ, så den är inte vatten tät, har textil byxor youko till

Puckarna då?

se till att ha byxor med "skinn i rumpan" annars blir de halt som fan !

kör med GI-Pants (cammo) å en BC Cosmoz skinnjacka , badass :yoparty men kanske inte så sportigt .... men känns säkert,svalt och torrt

kommer iofs bli ett par skinnbrallor till sommarn , nog för att GI pantsen e tjocka å grova å säkerligen klarar en marksyning mycket bra så känns nog skinn ännu tryggare

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien