För att göra en lång historia kort så upptäckte jag i slutet av sommaren att hojen gick sämre och sämre ju hårdare och längre jag körde den. Ju mer gas jag gav, ju sämre gick den. Som "tur" är kraschade jag i slutet av säsongen och körde inte mer under hösten.
Tur?
Jo, för det jag upptäckte var att hojen fick på tok för lite bensin och det kunde ha orsakat n katastrof med brända ventiler, hål i kolvar och annat otrevligt om jag fortsatt köra. Efter att ha testat flödet och upptäckt att detta motsvarade 25% av det som är normalt för min hoj rev jag tankarmaturen.
Jag visste att föregående ägare kört mycket bana, och att det då funnits skum i tanken var inget jag funderade på tills jag fann den svarta, gryniga gegga som fullständigt satt igen alla filter i pumpen. Dessa är nu rengjorda och trycket testat med fullgott resultat enligt servicemanualen. Återstår nu resten av systemet, och då främst injektorerna. Eftersom cykeln gått med extremt mycket gunk i soppan kan man ju misstänka att en del av detta även nått så långt att injektorerna fått sin beskärda del av smuts.
Så, nu till min fråga: Bör jag kolla injektorerna, och i så fall; Var hittar jag en firma, gärna i Stockholm, som kan kontrollera och eventuellt rengöra mina injektorer?
Tur?

Jag visste att föregående ägare kört mycket bana, och att det då funnits skum i tanken var inget jag funderade på tills jag fann den svarta, gryniga gegga som fullständigt satt igen alla filter i pumpen. Dessa är nu rengjorda och trycket testat med fullgott resultat enligt servicemanualen. Återstår nu resten av systemet, och då främst injektorerna. Eftersom cykeln gått med extremt mycket gunk i soppan kan man ju misstänka att en del av detta även nått så långt att injektorerna fått sin beskärda del av smuts.
Så, nu till min fråga: Bör jag kolla injektorerna, och i så fall; Var hittar jag en firma, gärna i Stockholm, som kan kontrollera och eventuellt rengöra mina injektorer?