Teorihelvete!

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
:mad: Hade maximal otur i dag. Har övat som en jäkla tok på frågorna. Har gjort övningprovet jag vet inte hur många gånger. Gjorde det i morse innan. 2 gånger. Fick 67 rätt!

GJorde mitt första fel i och med att jag stoppade i mig koffeintabletter vilket gjorde att jag blev nervös och hetsig.

Fick sitta längst fram vilket var jäkligt dålig. Kärringen stirrade på mig och gjorde mig nervösare med sin närvaro. Hon var sur och nonchalant! :mad:

Själva provet måste jag haft maximal otur på. Bara massa skitfrågor om datumparkering, alkoholförbränning/timme, ägarbyte, mer parkering, överjävilgt knepiga sittuationer o.s.v.
Fick endast 49 rätt. BAAAAAAAAAAAAAAAAHH! :mad: :finger

Ska ge igen. För i övermorgon är jag där igen. Utan koffeinhalt som är högre än en kanna kaffe och ska skriva för B behörighet. Skithelvetefanålitetill! :6surkart

Jag tycker personligen dom nya proven är för lätta. Man kan ju oftast använda uteslutningsmetoden. Teoriproven ska va svåra. Man SKA kunna reglerna för sitt eget bästa. Att skriva prov och pärmar tycker iaf. jag är fel sätt.
LÄS boken ett par gånger så sitter det sen. Lycka till :tummenupp

Själv hade man ju 1 fel på förra versionen av teoriprov :D

Mav skrev:
Jag tycker personligen dom nya proven är för lätta. Man kan ju oftast använda uteslutningsmetoden. Teoriproven ska va svåra. Man SKA kunna reglerna för sitt eget bästa. Att skriva prov och pärmar tycker iaf. jag är fel sätt.

Det är ju inte det som är grejjen. Det är att jag igentligen kan allt dethär under normala förhållanden. Jag hade ju som sagt mer än alla rätt i morse (beroende på hurmanser det 67 rätt)

Kuggade bilteorin med 47 poäng. Hade inte pluggat ett dugg.
Men det är bara fortsätta plugga o sen ta det igen.
Endast 210:-
Bättre lycka nästa gång!

Mav skrev:

Jag hade alla rätt på Bil provet och 3 fel på MC provet (10 år senare...).

Visst är jag bäst... :rolleyes: :p

Kuggade min första MC-teori på 35 av 40p. Och då var det så att enbart en kombination av abcd (alltså storleksordningen ett 50-tal kombinationer totalt) gav 1p på en fråga.

Sen när jag skrev på bil några år senare var det ju hur lätt som helst. Bara att sitta några eftermiddag med en CD-rom och sen skriva ett test där bara ett alternativ var det rätta och man fick ha hela 13 (!) fel på vilka frågor som helst. Nej, för svårt är det inte...

/Martin

Synd, ta nya tag. Som sakt det är rätt billigt med teoriprov så det är bara att försöka igen.....

Man kuggar inte på vägverkets teoriprov.

Vad är du nervös för? En gammal kärring? Gör hon dig het eller? :confused:

Första provet tog 8minuter. Andra provet tog 12minuter.

Jag tycker som Mav, proven borde vara betydligt svårare. Vilket pucko som helst kan ju ta körkort idag....... hehe, nästan ;) *inget illa menat*

750RR

Fick 51 på mitt första MC prov :D haha liiiite lack man va efter det...JA! Grejade det andra, och de första för bil iaf :)

Ska ge igen. För i övermorgon är jag där igen. Utan koffeinhalt som är högre än en kanna kaffe och ska skriva för B behörighet. Skithelvetefanålitetill! :6surkart [/B]

Hur lyckas man få ny uppskrivning på två dagar?

Ska skriva upp för Bil...bokade samtidigt.

Mavve: du skulle vart så lagom kaxig i min sitts.Jag störde mig på allt o alla efter den där jävla koffeindosen kombinerat av nervositet. Var lugn som ett lamm när jag vaknade och övade på provet några gånger.

KalleKulspruta skrev:
Ska skriva upp för Bil...bokade samtidigt.

Mavve: du skulle vart så lagom kaxig i min sitts.Jag störde mig på allt o alla efter den där jävla koffeindosen kombinerat av nervositet. Var lugn som ett lamm när jag vaknade och övade på provet några gånger.

Och vad skulle koffeintabletterna vara bra för, från första början?

Släng den där burken, så du inte käkar dem på uppkörningen sen. (eller när du kör överhuvudtaget förresten)

Tinatjejen skrev:

Släng den där burken, så du inte käkar dem på uppkörningen sen. (eller när du kör överhuvudtaget förresten)

Exakt!

Provet tar om du kan det ca: 20-30 minuter att skriva ... så länge borde du väl kunna hålla dig vaken.

Koffeintabletter är väl sånt som folk på högstadiet äter i tron att det ska ge nåt rus eller??? Helt meningslöst, ett tuggummi håller dig mer vaken ;)

Lycka till med både B och nästa A försök.

Tinatjejen skrev:

Precis!! Bättre med Ephedrine :fakta

Fantômas skrev:
Exakt!

Provet tar om du kan det ca: 20-30 minuter att skriva ... så länge borde du väl kunna hålla dig vaken.

Koffeintabletter är väl sånt som folk på högstadiet äter i tron att det ska ge nåt rus eller??? Helt meningslöst, ett tuggummi håller dig mer vaken ;)

Lycka till med både B och nästa A försök.

Om man ska va ute å partaja en längre tid eller så, kan man ju förstå att man tar de där tabletterna. (själv har jag aldrig nånsin tagit ngn, eftersom jag klarat det så bra utan :D )
Men inför ett teoriprov??
:confused:

Tinatjejen skrev:
Om man ska va ute å partaja en längre tid eller så, kan man ju förstå att man tar de där tabletterna.

En gång på den tiden man gick i gymnasiet, testade jag att mata
min yngre kusin med 8 koffeintabletter när vi skulle ha videokväll.

Han fick lite "myror i byxorna". :hej

Mav skrev:

hallå .. dagens teori prov är ju sketa enkla!!!.

fan när jag tog bil teorin 96' så var det typ bara OLOGISKA flervalsfrågor. :skrämd

hade 9 fel =) på rätt ställen! :crash

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!