Teori samt första vurpan avklarad.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Hejsan allihop.
Måste bara skriva av mig lite.

Först och främst vill jag tacka Invalido och Wivi för all hjälp under körskolans tid, Invalido har själv erbjudet sig att ge bort sina teoriböcker till mig, och Wivi har både gett mig sina gamla distanstest men även hjälpt mig med teorin.

Skrev mitt 3e teoriprov efter jag för en gångs skull pluggat på riktigt mycket igår kväll, så känns riktigt bra att ha avklarat det.
Det har varit en rätt så häftig dag, först klara teorin, och sedan ge sig iväg för 2timmar på körskolan.
Skulle köra kurviga landsvägar idag, och vi drog iväg över motorvägen mot Elineberg och vidare mot Ättekulla. I första rondellen efter avfarten händer något. När jag ska köra ut från den så ligger där en står fet dieselfläck vilket gör att jag tappar kontroll, eller, helt enkelt, hojen glider ifrån mig och jag hamnar för att smeka asfalten.
Så där hade man första vurpan, fotpinnen är knäckt rakt av och skyddet för avgasröret är intryckt. Får köra bort till Yamaha Center för att lämna in skiten, köra 125a tillbaka till skolan för att hämta den andra hojen. Schysst som fan av Drive-In att jag sedan inte behövde betala för lektionen.

Lite mörbultad så går vi in på andra körtimmen, men satan vad det börjar regna!
Tackar gore-tex stället, men 20min in i körningen så är jag plask blöt. När jag kommer tillbaka till skolan så är det 3DL vatten i stöveln, kallingarna å nedre t-shirten är plask blöt samt handskarna, hur kan det vara så här illa?

Kände bara för att skriva av mig lite, tackar för alla som hjälpt mig på vägen mot teorin, känner på mig att jag kommer fixa uppkörningen bättre, vilket kommer bli av innan den 15e ( enligt körskolan ).
Så nu jävlar börjar det att röra på sig! :D

Mvh
M.J :yoparty

Nu ska du inte ta detta för hårt, jag vet vilken dröm ett hojkort är men....

Är du helt säker på att du är lämplig som hojförare?
Menar... om man missar två teoriprov (och ställer rätt basic frågor på SH för att klara det tredje) och dessutom lyckas klota under en körlektion i trafik?
Många lägger säkert hojen på körgården under broms- eller manöverövningar men i trafik, i snigeltempo? Diesel eller ej. :va
Att man lyckas ta hojkortet innebär inte (vilket många tror) att man kan köra hoj. Det innebär bara att du fått ett intyg på att du kan trafikregler och grunderna.

Du skulle kanske fundera, det gör jag.

Nåja, jag hoppas du bara haft otur och att fortsättningen går bättre. :pannkyss

Lycka till!

kämpa på bara så ordnar det sig ;-)

Nu ska du inte ta detta för hårt, jag vet vilken dröm ett hojkort är men....

Är du helt säker på att du är lämplig som hojförare?
Menar... om man missar två teoriprov (och ställer rätt basic frågor på SH för att klara det tredje) och dessutom lyckas klota under en körlektion i trafik?
Många lägger säkert hojen på körgården under broms- eller manöverövningar men i trafik, i snigeltempo? Diesel eller ej. :va
Att man lyckas ta hojkortet innebär inte (vilket många tror) att man kan köra hoj. Det innebär bara att du fått ett intyg på att du kan trafikregler och grunderna.

Du skulle kanske fundera, det gör jag.

Nåja, jag hoppas du bara haft otur och att fortsättningen går bättre. :pannkyss

Lycka till!
förstår din tanke..
jag missade min teori med när jag skulle ta mitt först...
frågorna löd...får man parkera på ett övergångställ Svar JA!:D om man ska svänga höger i en korsning måste man blinka då svar NEJ!:D
o andra sidan så har jag ju varit ute i skogen o vänt med hojen redan:gnissla

Last edited:
Man måste ju öva för att reda ut det ordentligt. Kämpa på.
Att trilla på en körlektion är nog inte så farligt som folk tror.
Fast vad skriver man när du precis fått lappen och kör ihjäl dig samma dag?

Det är farligt att köra mc, så skaffa dig bra trafikvana och stick tebax till körplanen efter du fått kortet och träna på den hojen du kommer köpa då.

Hehe, tack tack.

Får väll skylla på att jag haft en djävla massa att göra på senaste, och får nu låna pengar av päronen för att bli klar med kortskiten eftersom jag inte kan komma till på jobbet så tidigt som det var lovat. Det här gör att det blir knappert med ekonomin, och färdig som man vill bli så har man mer press på sig vilket allt känns jobbigt.

Att köra hoj är en sak, att glida på en dieselfläck en annan, något som kan hända vem som. Hellre det än att försöka bortförklara sig när man vurpade i 250km/h på en 70väg.
Allting kommer med tiden, har aldrig vart ett moppefucko i mina dagar, så cyklar med motorer är en helt ny sak för mig.
Man lär sig nya saker varje dag, och man slutar aldrig att utvecklas, så självklart har man det i baktanke när man kör, främst i början.

En positiv sak var hur galet enkel 500cc hojen var i undanmanövern, dock så har den sämre svängradie än 750an, vilket gör krypkörningen lite mer besvärlig. Får hoppas att jag klarar mig på mina 4a lektioner till som är inbokade och att jag till sist klarar uppkörningen.

Tack på förhand,
En ständigt lärande 19åring. :) :tummenupp

Last edited:
Hehe, tack tack.

Får väll skylla på att jag haft en djävla massa att göra på senaste, och får nu låna pengar av päronen för att bli klar med kortskiten eftersom jag inte kan komma till på jobbet så tidigt som det var lovat. Det här gör att det blir knappert med ekonomin, och färdig som man vill bli så har man mer press på sig vilket allt känns jobbigt.

Att köra hoj är en sak, att glida på en dieselfläck en annan, något som kan hända vem som. Hellre det än att försöka bortförklara sig när man vurpade i 250km/h på en 70väg.
Allting kommer med tiden, har aldrig vart ett moppefucko i mina dagar, så cyklar med motorer är en helt ny sak för mig.
Man lär sig nya saker varje dag, och man slutar aldrig att utvecklas, så självklart har man det i baktanke när man kör, främst i början.

En positiv sak var hur galet enkel 500cc hojen var i undanmanövern, dock så har den sämre svängradie än 750an, vilket gör krypkörningen lite mer besvärlig. Får hoppas att jag klarar mig på mina 4a lektioner till som är inbokade och att jag till sist klarar uppkörningen.

Tack på förhand,
En ständigt lärande 19åring. :) :tummenupp
Underbar inställning! Så ska det låta!

Hoppas allt går väl för dig och att kortet snart är kirrat och klart. :tummenupp

Snart iväg för köra inbromsning samt krypkörning ! :D
Svårt när man kört tung MC 7 lektioner och de först häromdagen kom på att jag bara var 19. Så nu är det 500CC Suzuki GSE som gäller, fett stor skillnad.
Hoppas man kan övertala körläraren att ta grus-landsväg istället för bana idag i det härliga vädret ! :)

Hare fett folks!

Snart iväg för köra inbromsning samt krypkörning ! :D
Svårt när man kört tung MC 7 lektioner och de först häromdagen kom på att jag bara var 19. Så nu är det 500CC Suzuki GSE som gäller, fett stor skillnad.
Hoppas man kan övertala körläraren att ta grus-landsväg istället för bana idag i det härliga vädret ! :)

Hare fett folks!

Tänkte väl att det var nåt som var fel... Men det är ju ganska skönt att få behörigheten "på posten" efter 2 år:)

Hoppas att allt går bra för dig och att du får ditt kort i år. Min personliga uppfattning är att ska det hända saker ska det ske innan man har fått kortet, då är risken för vansinneskörning mindre efter man har fått kortet, ett körkort är ju faktiskt bara ett bevis på att man får öva på egen hand, inte att man är en bra förare. Passa på att gå ett par BKK kurser samt avrostning när nästa säsong börjar, (dessa kurser är i smc:s regi) så blir du säkert en bättre förare än många andra..
Lycka till!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...