Templampa KTM 640 lyser..

inferi

Ge mig värme!
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
KTM 640 SM -02
Hjälp!!
Vattentemplampan på min KTM 640 -02 lyser lite sporadiskt ibland. Och nej - den går inte varm, det händer när motorn är kall också.
Jag antar att det är något jordfel eller liknande. Glapp? Fel på givaren? :va
Någon som har erfarenhet av det här? Någon som har ett kopplingsschema?

Just det, en annan grej oxo. När man vrider nyckeln från "off" till "styrlåst" finns det ett litet område där framljuset tänds. Det lyser alltså inte i varken off eller styrlåst, men lite där emellan. Är det så på alla? Kanske har samband med templampfelet..

Jag har för mej att det lilla området lös på min 640 -01a med.

inferi skrev:
Hjälp!!
Just det, en annan grej oxo. När man vrider nyckeln från "off" till "styrlåst" finns det ett litet område där framljuset tänds. Det lyser alltså inte i varken off eller styrlåst, men lite där emellan. Är det så på alla? Kanske har samband med templampfelet..

Verkar som om det är så. Både polarens och min gör samma sak.

Är det inte som på alla hojar med styrlåset monterat så. Alltså att parkeringsljuset går på i ett läge där...

Supermoto skrev:
Är det inte som på alla hojar med styrlåset monterat så. Alltså att parkeringsljuset går på i ett läge där...

Jag har för mig att parkeringslåset finns ett speciellt läge till. Det här läget är inte utmärkt på nåt sätt iaf.

Emmi skrev:
Jag har för mig att parkeringslåset finns ett speciellt läge till. Det här läget är inte utmärkt på nåt sätt iaf.
Aha, trodde lösningen var tokenkel. Men det kanske den är ändå. Bara ett litet glapp i låset gissar jag på då. Inbyggt fel liksom.

Back