Temp mätaren??

R.nilsson

Söndagsförare
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
1999 GSXR750
Hallå.
Jag ska till 99,99% byta min blade mot en Hornet 900 -02 på fredag. Hornet'en har gått 740mil och är i riktigt bra skick.
Det enda som jag blev lite misstänksam över var att tempmätaren inte gick upp över understa strecket. Nålen la sig precis på understa strecket. Ska det vara såhär?

Kan ju faktiskt vara så att hojen inte blev så varm att det gav utslag på mätaren. Om det är kallt ute så går inte min tempmätare upp märkbart...

/FW

Självklart blev hojjen varm. Jag körde en lång runda.
Jag undrade bara om hur mycket tempmätaren normalt brukar röra sig på en hoj. Det är nämligen samma sak på min Blade -92. Den rör sig inte heller nämnvärt.

Det verkar inte vara samma som på bilar iallafall.

Robban26 skrev:

Det enda som jag blev lite misstänksam över var att tempmätaren inte gick upp över understa strecket. Nålen la sig precis på understa strecket. Ska det vara såhär?

Under mina mil på min Hornet så gick mätaren väldigt sällan över det "näst understa" strecket.. alltså det första nålen kommer till då den börjat röra sig... Ligger du och kör landsväg i ganska makligt tempo så kommer den inte stiga mer.. om du däremot kör en hel del kraftiga accelerationer och låter motorn jobba på högt varv längre stunder och därefter hamnar i en kö eller stannar/kör långsamt kommer du se nålen klättra uppåt mitten... Du är det bara att hoppas att kylfläkten drar igång...

Sammanfattningsvis... Det är sällan nålen rör sig märkbart om du inte först varvat ur den en hel del och sedan står mer eller mindre still med motorn igång..

Min temp mätare ligger typ 2 mm över de undrestecket utom i stan.
Jag låg å toppade till Örebro i helgen å då blev de lite varmare nästan mitten av skalan

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back